Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polskie firmy polecają Niemcy jako kierunek ekspansji

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-05-2016, 13:49
Polskie firmy polecają Niemcy jako kierunek ekspansji
Berlin, fot. shutterstock

Polscy przedsiębiorcy polecają rynek niemiecki jako kierunek ekspansji zagranicznej – taki wiosek płynie z badań Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej (AHK Polska) opublikowanych wraz z PKO Bankiem Polskim i kancelarią CMS w raporcie "Polskie firmy na niemieckim rynku – wyzwania, szanse, możliwości".

Główne powody ekspansji na rynek niemiecki to według ankietowanych firm uzyskanie dostępu do nowych rynków i klientów (79 proc. wskazań badanych firm), potrzeba zwiększenia skali działania (33 proc.) oraz możliwość pozyskania nowych kompetencji (21 proc.). 

23 proc. badanych firm oceniło stan gospodarki w Niemczech jako bardzo dobry, a 56 proc. jako dobry. Bieżącą sytuację swojej firmy w Niemczech 20 proc. oceniło jako bardzo dobrą, a 41 proc. jako dobrą.

– Blisko 1/3 respondentów wymienia potrzebę zwiększenia skali działania, a ponad 20 proc. pozyskanie nowych kompetencji. Według różnych źródeł, w Niemczech działa już ok. 1500-1700 firm z polskim kapitałem, z tego powodu w br. po raz pierwszy zdecydowaliśmy się na badanie aktywności polskiego biznesu w Niemczech. Chcemy kontynuować je w kolejnych latach – tłumaczy Michael  Kern, dyrektor Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej.

Jakość infrastruktury (transport, komunikacja, IT, energia) jest dla 93 proc. badanych najbardziej atrakcyjna na rynku niemieckim. Na drugim miejscu ankietowani wskazali dyscyplinę płatniczą (64 proc.) oraz przewidywalność polityki gospodarczej (59 proc.)

Co ułatwiłoby prowadzenie przedsiębiorstwa w Niemczech? Ankietowani wskazali przede wszystkim na obniżenie podatków (16 proc.) i kosztów pracy (10 proc.).

Jak zacząć?

– Małe firmy rozpoczynają zwykle od szukania kooperantów, rozszerzania sieci dystrybucji w Niemczech, wreszcie otwierania oddziałów. Większe praktykują przejęcia firm niemieckich, które poszukują sukcesorów. Z badań Zrzeszenia Niemieckich Izb Przemysłowo-Handlowych w Niemczech wynika, że dotyczy to ok. 40 proc. sektora MŚP w Niemczech – mówi Michael Kern.

– We wprawnych rękach transakcje M&A stanowią doskonałe narzędzie ekspansji. Na rynku niemieckim widać rosnące zainteresowanie przejęciami średnich czy wręcz małych przedsiębiorstw lokalnych, co również może stanowić jedną z najskuteczniejszych metod wchodzenia na nowe rynki dla polskich spółek – podkreśla Igor Stenzel, prawnik z kancelarii CMS.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 876) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH