Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polskie firmy polecają Niemcy jako kierunek ekspansji

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-05-2016, 13:49
Polskie firmy polecają Niemcy jako kierunek ekspansji
Berlin, fot. shutterstock

Polscy przedsiębiorcy polecają rynek niemiecki jako kierunek ekspansji zagranicznej – taki wiosek płynie z badań Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej (AHK Polska) opublikowanych wraz z PKO Bankiem Polskim i kancelarią CMS w raporcie "Polskie firmy na niemieckim rynku – wyzwania, szanse, możliwości".

Główne powody ekspansji na rynek niemiecki to według ankietowanych firm uzyskanie dostępu do nowych rynków i klientów (79 proc. wskazań badanych firm), potrzeba zwiększenia skali działania (33 proc.) oraz możliwość pozyskania nowych kompetencji (21 proc.). 

23 proc. badanych firm oceniło stan gospodarki w Niemczech jako bardzo dobry, a 56 proc. jako dobry. Bieżącą sytuację swojej firmy w Niemczech 20 proc. oceniło jako bardzo dobrą, a 41 proc. jako dobrą.

– Blisko 1/3 respondentów wymienia potrzebę zwiększenia skali działania, a ponad 20 proc. pozyskanie nowych kompetencji. Według różnych źródeł, w Niemczech działa już ok. 1500-1700 firm z polskim kapitałem, z tego powodu w br. po raz pierwszy zdecydowaliśmy się na badanie aktywności polskiego biznesu w Niemczech. Chcemy kontynuować je w kolejnych latach – tłumaczy Michael  Kern, dyrektor Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej.

Jakość infrastruktury (transport, komunikacja, IT, energia) jest dla 93 proc. badanych najbardziej atrakcyjna na rynku niemieckim. Na drugim miejscu ankietowani wskazali dyscyplinę płatniczą (64 proc.) oraz przewidywalność polityki gospodarczej (59 proc.)

Co ułatwiłoby prowadzenie przedsiębiorstwa w Niemczech? Ankietowani wskazali przede wszystkim na obniżenie podatków (16 proc.) i kosztów pracy (10 proc.).

Jak zacząć?

– Małe firmy rozpoczynają zwykle od szukania kooperantów, rozszerzania sieci dystrybucji w Niemczech, wreszcie otwierania oddziałów. Większe praktykują przejęcia firm niemieckich, które poszukują sukcesorów. Z badań Zrzeszenia Niemieckich Izb Przemysłowo-Handlowych w Niemczech wynika, że dotyczy to ok. 40 proc. sektora MŚP w Niemczech – mówi Michael Kern.

– We wprawnych rękach transakcje M&A stanowią doskonałe narzędzie ekspansji. Na rynku niemieckim widać rosnące zainteresowanie przejęciami średnich czy wręcz małych przedsiębiorstw lokalnych, co również może stanowić jedną z najskuteczniejszych metod wchodzenia na nowe rynki dla polskich spółek – podkreśla Igor Stenzel, prawnik z kancelarii CMS.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 225) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.