Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polskie firmy powinny oferować na Fancy Food Show unikalną żywność

  • Autor: PAP
  • Data: 19-06-2012, 18:15

Polskie firmy z branży spożywczej powinny oferować na eksport do USA artykuły unikalne, np. żywność ekologiczną czy wysokiej jakości wędliny - ocenili uczestnicy targów spożywczych Fancy Food Show w Waszyngtonie.

Ponad 30 polskich firm z branży spożywczej promuje swoje produkty na międzynarodowych targach żywności Fancy Food Show w Waszyngtonie.

Targi Fancy Food Show to impreza o charakterze konsumenckim, dlatego wielu wystawców zachęca zwiedzających do próbowania oferowanych towarów.

Polskie stoiska na targach żywności Fancy Food Show w Waszyngtonie wypadły skromnie - ocenił wiceminister rolnictwa Andrzej Butra. Dodał, że należy zastanowić się nad doborem spółek na kolejne targi.

Dyrektor ds. promocji Agencji Rynku Rolnego Piotr Kondraciuk zwrócił uwagę, że na tych targach mniej dba się o wystrój stoiska, za to przykłada dużą wagę do +aktywności+ na stoisku, czyli np. zachęca się do próbowania produktów, by w ten sposób przekonać do nich klientów.

"To są targi nastawione na różne ciekawostki żywnościowe. Potrafią na nich zaskoczyć nawet amerykańscy wytwórcy, którzy raczej nie kojarzą się z wyrafinowanym jedzeniem. Takim zaskoczeniem jest niezwykle bogata oferta serów" - dodał.

Kondraciuk zwrócił uwagę, że prezentacje targowe przedsiębiorców europejskich - nie tylko z Polski, ale również włoskich, francuskich czy greckich - odbiegają od rozwiązań przyjętych przez firmy amerykańskie. Degustacje prowadzone są w mniejszym stopniu niż na stoiskach amerykańskich. Dotyczy to także polskich wystawców, "lekcję odrobiła" tylko branża mięsna, która działania promocyjne prowadzi w różnych miejscach na świecie - stwierdził Kondraciuk.

Część polskich firm nie mogła się pochwalić polskim jedzeniem. Poczęstunek przewidziała np. Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI), która serwowała pieczoną wieprzowinę. Natomiast nie można było spróbować polskich kiełbas, gdyż UE jest przeciwna promowaniu tego typu wyrobów.

W jego opinii, mimo wszystko warto wystawiać polskie produkty. Podkreślił, że "nie ma sensu oferować +zwykłej+ żywności, natomiast warto proponować unikalne artykuły, np. żywność ekologiczną, czyli musi to być oferta wyspecjalizowana".

Jak zauważył, konsument amerykański akceptuje europejskie smaki, ale na ten rynek trzeba dostarczać wysoko przetworzone produkty o wysokiej jakości, a nie surowce. Takimi wyrobami mogą być sery długo dojrzewające i sery pleśniowe oraz wędliny z wyższej półki.

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • nedpolams@op.pl 22-06-2012, 11:46:
Witam Witka ( jak widać na czymś się zna i to wcale dobrze).
Jeżeli jesteś usytuowany z firmą w sektorze mięsnym i masz zainteresowania exportem to przenieśmy dyskusje na moją skrzynkę być może będę w stanie w czymś pomóc.
  • Witek (co się na niczym nie zna) 22-06-2012, 11:19:
Otóż pogodzę obu Panów - pieniądze na te targi są w znacznym stopniu marnotrawione już od 5-6 lat. Chyba w 2008 po raz pierwszy wyjechała wtedy na te targi delegacja UPEMI (branża mięsna). Po 5 latach (i pięciu "wycieczkach") - eksport wyrobów mięsnych do USA nie zminił się ani na jotę (jak dawniej prowadzi go tylko Animex i Sokołów). Ile mln jeszcze organizacje typu UPEMI muszą zmarnować (wydać na liczne osobowo delegację luźno związane z handlem i marketingiem w branży mięsnej) aby ktos zrozumiał iż branża mięsna ma inne zainteresowania niż śladowy eksport o USA?

PS. osobiście szlag mnie trafia iż nie mogę znaleźć ogólnodostępnych i protych opracowań na temat np. rynku Niemiec, Czech czy Węgier, gdzie eksport jest bardziej realny i opłacalny a takie UPEMI o lat organizuje sobie bezsensowne i bezproduktywne "wycieczki" po całym Świecie.
  • nedpolams@op.pl 22-06-2012, 10:31:
Witam jubus.
W sprawie sękacza zakwestionowałem użyte pojęcia arcypolskie , ponieważ genealogia pochodzenia produktu świadczy zupełnie co innego , sama technologia wytwarzania prawdziwego sękacza to oddzielny problem , a nazywanie np. batona sękaczem to też inna dyskusja. Ja nie kwestionuje potrzeby promocji polskich produktów na rynku chociażby amerykańskim,natomiast mam trochę zastrzeżeń do użytych narzędzi. Zastanawiają mnie statystyki użyte w ocenie i jak się domyślam jest to subiektywna własna ocena. Nie chodzi o poniżanie jakiejś nacji tylko o fakty wielokrotnie występujące w mediach amerykańskich w odniesieniu do świata zewnętrznego. Bardzo się cieszę , że w sprawach biznesu wie Pan swoje i Życzę sukcesów bo głównie o to chodzi.Natomiast jeżeli chodzi o marketing to jak Pan będzie miał kwestię do dyskusji to proszę o kontakt.
Pozdrawiam.
nedpolams@op.pl

Zobacz wszystkie komentarze (9)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.