Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polskie firmy powinny szukać nowych kierunków eksportu

  • Autor: PAP
  • Data: 24-10-2016, 14:09
Polskie firmy powinny szukać nowych kierunków eksportu
Jerzy Kwieciński /fot. PTWP

Blisko 80 proc. naszego eksportu koncentruje się na Unii Europejskiej, jednak polskie firmy powinny szukać nowych rynków zbytu - uważa wiceminister rozwoju Jerzy Kwieciński. Jego zdaniem krajowi przedsiębiorcy są "mało obecni w Azji czy w Afryce".

"Temat ekspansji zagranicznej jest ważny dla rządu. Nie ukrywamy, że kwestia wzrostu naszej gospodarki i wzrostu dochodów Polaków w bardzo dużej mierze opiera się właśnie na firmach. I to nie tylko poprzez poszerzenie rynków krajowych (...), ale przede wszystkim poprzez ekspansję zagraniczną. Bardzo wyraźnie to akcentujemy w nowej strategii rządowej, Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. I zarówno podnoszenie innowacyjności polskich firm, jak i dalsza ekspansja zagraniczna jest dla nas absolutnym priorytetem" - powiedział wiceminister Kwieciński w poniedziałek podczas Forum "Polska, Europa, Świat. Go Poland, Go Global".

Wiceminister podkreślił, że rząd chce tworzyć nowe mechanizmy wsparcia dla krajowych firm. "W tej perspektywie finansowej (lata 2014-2020) bardzo duże środki finansowe będziemy przeznaczali na wsparcie innowacyjności polskich firm. Z tego typu pomocy będą mogły korzystać małe, średnie i duże firmy" - przypomniał.

Kwieciński wskazał, że polskie przedsiębiorstwa są sporo mniejsze, mniej globalne i również mniej innowacyjne w porównaniu z firmami zachodnimi. "Chcielibyśmy, żeby polskie firmy rosły, szukały swojego miejsca nie tylko na rynkach krajowych, ale i na rynkach zagranicznych. To dobrze, że nasz eksport rośnie. W ciągu ostatnich kilkunastu lat to jest mniej więcej 9 proc. w skali roku" - powiedział Kwieciński.

W krajowym eksporcie - jak mówił - nadal zbyt mało jest produktów wysoko przetworzonych. "Mniej więcej dwukrotnie mniej, aniżeli nasi partnerzy zachodni. Ale to powoduje, że wartość dodana, która jest generowana w firmach i tworzony kapitał, jest zbyt mała. Możemy to zmienić właśnie dzięki innowacjom" - zaznaczył.

"W tej chwili nasz eksport w dużym stopniu koncentruje się na Unii Europejskiej i dobrze, bo to prawie 80 proc. naszego eksportu. Natomiast wydaje się, że powinniśmy szukać również takich rynków, gdzie moglibyśmy uzyskiwać nie tylko większe obroty, ale również większe marże. Widzimy, że mało jesteśmy obecni na rynkach azjatyckich, również w Ameryce, również w Afryce czy na kontynencie afrykańskim, który jest w tej chwili kontynentem najszybciej rosnącym. Chcemy szukać tych nowych możliwości dla polskich firm. Chcemy, aby polskie firmy rosły" - podkreślił Kwieciński.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.