Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Ponad 1/3 Polaków nie widzi sensu segregowania śmieci (badanie)

Ponad 90 procent Polaków deklaruje, że na co dzień segreguje odpady, a znajomość zasad segregacji nie stanowi dla nich problemu. Jednak, jak wynika z badań przeprowadzonych przez Żywiec Zdrój, ponad 40 procent konsumentów nie wie, że plastik powinien trafiać zawsze
do żółtego kosza, a dodatkowo prawie tyle samo Polaków nie segreguje odpadów, ponieważ uważa, że mieszają się potem w śmieciarce.

Ponad 1/3 Polaków nie widzi sensu segregowania śmieci (badanie)
fot. pixabay.com

Autor: informacja prasowa
Data: 01-10-2019, 14:34

Żywiec Zdrój wraz z zaangażowanymi w kampanie #dożółtegokosza gwiazdami, takimi, jak Joanna Krupa, Michał Piróg, Reni Jusis czy Ania Dereszowska edukują i obalają mity związane z recyklingiem. 

Badania przeprowadzone w ramach kampanii #dożółtegokosza, pokazują, że mimo deklaracji segregowania odpadów (90 proc. badanych), dla dużej części społeczeństwa problem stanowią oznaczenia pojemników na odpady. Ponad 40 proc. ankietowanych nie potrafi wskazać koloru żółtego, jako właściwego oznaczenia pojemnika na odpady plastikowe. 37 proc. badanych nie widzi sensu segregacji odpadów, ponieważ w ich przekonaniu, podczas odbioru śmieci są ponownie mieszane w śmieciarce.

Aż 90 proc. badanych uważa, że plastikowe odpady są surowcem wtórnym, który można przetworzyć i ponownie wykorzystać, podczas gdy 37 proc. z nich podczas wyboru produktów w opakowaniach plastikowych nie zwraca uwagi na to, czy nadają się one do recyklingu.

Świadomy wybór opakowań plastikowych nadających się do ponownego przetworzenia, a w dalszej kolejności ich prawidłowa segregacja i recykling to klucz do zamknięcia obiegu plastiku, a tym samym zmniejszenia jego ilości w środowisku. Pojęcia gospodarki o obiegu zamkniętym, która jest punktem wyjścia do zrozumienia zasadności i potrzeby segregacji plastiku, nie zna prawie połowa Polaków
(45 proc.). Edukacja w tym zakresie wydaje się zatem kluczowa – segregowanie oraz ponowne wykorzystywanie materiałów jest integralną częścią składową gospodarki o obiegu zamkniętym.

Pomimo ciągłej potrzeby edukacji w zakresie recyklingu, konsumenci (65 proc.) wierzą, że zmiana codziennych, drobnych nawyków może przyczynić się do poprawy stanu środowiska naturalnego.
To znakomita podstawa do tego, aby promować wiedzę i przekonywać konsumentów niewierzących w recykling, że segregowanie odpadów ma sens, a pozytywne zmiany zaczynają się od każdego z nas.

Żywiec Zdrój, wychodząc naprzeciw potrzebie edukacji konsumentów w temacie segregacji
i recyklingu plastiku, prowadzi kampanię edukacyjną #dożółtegokosza. W jej ramach, we współpracy z jednym z najbardziej znanych youtuberów – Krzysztofem Gonciarzem, marka pokazuje
jak w rzeczywistości wygląda gospodarka o obiegu zamkniętym: od momentu wrzucenia plastikowej butelki do #dożółtegokosza, odbiór przez śmieciarkę, aż po proces recyklingu.

więcej informacji:

Żywiec Zdrój RSS ALERT    /    segregacja odpadów RSS ALERT    /    segregacja śmieci RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.209.80.87
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.