Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ponad 2 mld zł w 2010 r. będzie wart polski rynek suplementów diety

  • Autor: PAP/pb.pl
  • Data: 20-03-2009, 14:01

Ponad 2 mld zł będzie wart w 2010 r. polski rynek suplementów diety - wynika z najnowszego raportu firmy badawczej PMR "Rynek suplementów diety w Polsce w 2009".

W 2008 roku rynek suplementów diety - zaliczanych do artykułów luksusowych - w Polsce wzrósł o 24 proc., do ponad 1,7 mld zł. W latach 2009-2011 rynek ten będzie się rozwijał w tempie 12-15 proc. rocznie.

Z raportu wynika, że w latach 2006 i 2007 Polacy mogli pozwolić sobie na zakup większej ilości suplementów diety, dzięki ponad 6- proc. wzrostowi gospodarczemu. Dlatego w 2007 roku cały rynek suplementów diety w Polsce wzrósł o ponad 30 proc. rok do roku, a w 2008 roku o blisko jedną czwartą.

"Na lata 2009-2011, po uwzględnieniu oceny wpływu kryzysu finansowego na rynek w Polsce oraz spodziewanych skutków zmian prawnych (regulacja odnośnie produktów z pogranicza) PMR prognozuje obniżenie dynamiki rozwoju rynku do 12-15 proc. rocznie" - czytamy w raporcie.

"Z drugiej strony, zakładamy, że dojdzie do kontynuacji trendów, które występowały w ostatnich latach i pozytywnie wpływały na sprzedaż: starzenia się społeczeństwa, wzrostu zainteresowania samoleczeniem, zdrowym stylem życia i zdrowym wyglądem zewnętrznym, produktami pochodzenia naturalnego i ziołowego, jak również trendu rejestrowania witamin i minerałów oraz innych podobnych produktów jako suplementy diety" - powiedziała Monika Stefańczyk, główny analityk rynku farmaceutycznego w PMR, współautorka raportu.
PMR przewiduje, że rozwój polskiego rynku suplementów diety będzie podążał w kierunku trendów obserwowanych w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych.

Również w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, takich jak Czechy, Węgry lub Słowacja, wartość sprzedaży suplementów diety rośnie systematycznie.

Najbardziej zaawansowane w tym względzie są Czechy, gdzie w 2007 r. wartość sprzedaży suplementów diety osiągnęła ponad 40 proc. udziału w całym rynku OTC (leków wydawanych bez recepty). W Polsce w 2008 roku udział suplementów diety w całkowitym rynku OTC wyniósł 21 proc.

"W 2008 roku wartość rynku suplementów diety w Polsce stanowiła około 21 proc. wartości sprzedaży aptecznej i pozaaptecznej na całym rynku OTC. Jest to o ok. 5 pkt proc. więcej niż w 2006 roku, ale wciąż jest jeszcze potencjał na rozwój tego segmentu" - ocenia Agnieszka Stawarska, analityk rynku farmaceutycznego w PMR, współautorka raportu.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.