Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Ponad jedna czwarta Polaków przyznaje, że używa zbyt wielu toreb foliowych

Jak dowodzi Polski Instytut Ekonomiczny, budząca się w Polakach świadomość ekologiczna powoli staje się widoczna również w ich zachowaniach zakupowych. Ponad jedna czwarta Polaków (29 proc.) przyznaje, że używa zbyt wielu toreb foliowych, a ponad połowa (53 proc.) twierdzi, że zabiera torbę wielorazowego użytku na zakupy. Co trzecia osoba deklaruje, że odmówiła wzięcia w sklepie niepotrzebnej torebki foliowej.

Ponad jedna czwarta Polaków przyznaje, że używa zbyt wielu toreb foliowych
fot. shutterstock

Autor: PAP
Data: 13-10-2019, 10:20

"Koncepcja gospodarki współdzielenia jest znana mieszkańcom Polski; 45 proc. Polaków deklaruje, że zamiast kupić coś nowego stara się naprawić coś, co posiada, a 34 proc. korzysta z wypożyczalni, 32 proc. wymienia się rzeczami" - czytamy w raporcie.

Kategoriami produktów, które nasi rodacy najchętniej kupują z drugiej ręki są: samochody (58 proc. wskazań), książki (43 proc.), ubrania (43 proc.), meble (27 proc.) i rowery (26 proc.) - wylicza PIE, powołując się na raport "Konsumenci a gospodarka obiegu zamkniętego", przygotowanego przez ARC Rynek i Opinia oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Używane towary kupujemy zazwyczaj na portalach aukcyjnych (67 proc.) lub w sklepach z używanymi przedmiotami (39 proc.). "Ponad połowa respondentów przyznaje, że oddaje za darmo używane przez siebie przedmioty" - napisano w raporcie.

Eksperci Instytutu zwracają też uwagę, że choć Polacy chętnie korzystają z używanych produktów, to jednocześnie blisko 40 proc. przyznaje, że kupuje więcej niż naprawdę potrzebuje. "Przy wyborze produktów codziennego użytku (żywność, kosmetyki), Polacy kierują się przede wszystkim ceną i składem produktu, a kwestie związane z ekologią, w tym dotyczące wpływu produktu czy jego opakowania na środowisko naturalne, są mało istotne i wskazywane przez zaledwie kilka procent osób" - czytamy.

Jak dowodzi PIE, "budząca się w Polakach świadomość ekologiczna" powoli staje się widoczna również w ich zachowaniach zakupowych. "Ponad jedna czwarta Polaków (29 proc.) przyznaje, że używa zbyt wielu toreb foliowych, a ponad połowa (53 proc.) twierdzi, że zabiera torbę wielorazowego użytku na zakupy. Co trzecia osoba deklaruje, że odmówiła wzięcia w sklepie niepotrzebnej torebki foliowej" - napisano.

Według ekspertów PIE "proekologiczne postawy Polaków" niekoniecznie idą jednak w parze ze świadomością własnego oddziaływania na środowisko - odpowiedzialność za recykling produktów przypisujemy bowiem głównie producentom. "Wskazuje tak 70 proc. ankietowanych. Tylko 31 proc. badanych Polaków ma poczucie, że ich decyzje zakupowe mają wpływ na środowisko naturalne. 37 proc. respondentów przyznaje, że wierzy, iż zmiana ich codziennych zachowań i nawyków mogłaby się pozytywnie przyczynić do ochrony środowiska" - podano.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Polski Instytut Ekonomiczny RSS ALERT    /    foliówki RSS ALERT    /    torby foliowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.120.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.