Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ponad połowa polskich przedsiębiorców inwestuje w reklamę internetową

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-05-2015, 10:30

Polscy przedsiębiorcy z sektora MŚP inwestują w reklamę internetową – wynika z badania ARC Rynek i Opinia, wykonanego na zlecenie home.pl. Według raportu, 66 proc. polskich przedsiębiorców z sektora MŚP prowadzi działania reklamowe.

- Z badań jednoznacznie wynika, że polscy przedsiębiorcy idą z duchem czasu i wybierają promocję w sieci. Właśnie tam są ich klienci, tam do nich docierają. Nowoczesne technologie dały im szerokie pole do działania. Już nie są zdani na klientów lokalnych. Ze swoją ofertą docierają do najodleglejszych zakątków naszego globu – mówi Maja Sołtysik, lider zespołu reklamy internetowej home.pl.

W badaniu, które odbyło się w kwietniu i maju tego roku, wzięło udział prawie 1,1 tys. właścicieli, dyrektorów oraz osób odpowiedzialnych za prowadzenie mikro (od 1 do 9 pracowników), małych (10-49 pracowników) i średnich firm (50-249 pracowników).

Najwięcej aktywności wykazują małe firmy. Przyznało się do tego aż 77 proc z nich. Na dalszych pozycjach są średnie firmy – 74 proc., mikrofirmy – 66 proc. oraz jednoosobowe działalności gospodarcze – 53 proc.

Najczęstszą formą reklamy jest pozycjonowanie własnej strony internetowej. Takie działania wykonuje aż 69 proc. badanych przedsiębiorstw.

Znacznie dużo mniej firm praktykuje zamieszczenie reklamy w prasie (28 proc.) oraz tworzenie bannerów reklamowych w internecie (21 proc.).

Polscy przedsiębiorcy korzystają także z reklamy zewnętrznej (plakaty, gabloty, szyldy, samochody firmowe) oraz ulotek.  W taki sposób działa 18 proc. ankietowanych.

Badane firmy reklamują się także poprzez wysłanie mailingu (13 proc.), w radio (8 proc.), na targach (6 proc.), w telewizji (4 proc.), w trakcie bezpośredniego kontaktu z klientem, przez marketing szeptany (2 proc.), media społecznościowe, podczas eventów i konferencji, przez stronę internetową, dzięki gadżetom, wizytówkom, w książkach telefonicznych (1 proc.).

Sondaż został przeprowadzony przez ARC Rynek i Opinia, na zlecenie home.pl w dniach 15-27 kwietnia oraz 5-8 maja 2015 r. Wzięło w nim udział 1086 właścicieli, dyrektorów oraz osób odpowiedzialnych za prowadzenie mikro, małych i średnich firm działających m.in. w branżach: samochodowej, przetwórstwa przemysłowego, budowlanej, finansowej, transportowej, gastronomicznej i hotelarskiej. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH