REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Port Gdynia chce do 2018 r. wydać 605,5 mln zł na inwestycje

  • Autor: PAP
  • Data: 01-02-2016, 17:46
Port Gdynia chce do 2018 r. wydać 605,5 mln zł na inwestycje
Fot. Fotolia

605,5 mln zł planuje wydać w latach 2016-2018 zarząd Morskiego Portu Gdynia na inwestycje w rozbudowę i modernizację infrastruktury. Strategiczną dla rozwoju portu inwestycją jest budowa obrotnicy, pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych.

REKLAMA

Prezes zarządu Morskiego Portu Gdynia (ZMPG) SA Janusz Jarosiński powiedział w poniedziałek na konferencji prasowej, że tylko w 2016 r. planowane jest wydanie prawie 118 mln zł, w przyszłym roku - ponad 212 mln zł, a w 2018 r. - ponad 275 mln zł. Głównym źródłem finansowania tych inwestycji mają być środki własne portu i fundusze unijne.

W najbliższych trzech latach na infrastrukturę portową ma być przeznaczone 491,7 mln zł, a na suprastrukturę (nowe magazyny, place składowe, budynki biurowe i pomocnicze) - ponad 108,8 mln zł.

Wiceprezes zarządu ZMPG Walery Tankiewicz poinformował, że w br. planowane jest wydanie niespełna 118 mln zł, bo port "skupi się przede wszystkim na projektowaniu planowanych inwestycji". W tym roku najważniejszym zadaniem będzie przebudowa obrotnicy.

W latach 2016-2018 planowana jest przebudowa nabrzeży: Indyjskiego i Helskiego (220 mln zł), pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych (336 mln zł), budowa terminalu promowego (155 mln zł) i przebudowa dostępu kolejowego do zachodniej części portu (60,7 mln zł).

Port zamierza też w najbliższych trzech latach zbudować kilka magazynów m.in. przy ul. Kontenerowej i Logistycznej, Polskiej oraz na terenie odkupionym od stoczni Nauta (73,4 mln zł).

Tankiewicz podkreślił, że w najbliższych latach inwestycją o strategicznym znaczeniu dla zachowania konkurencyjności gdyńskiego portu będzie pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych. W ramach najdroższego projektu planowane jest powiększenie średnicy obrotnicy nr 2 do 480 metrów oraz poszerzenie i pogłębienie toru podejściowego. W ramach tego projektu mają być też pogłębione akweny wewnętrzne do 16 metrów w kanale i do 15,5 metra przy nabrzeżach.

"W tej chwili nie ma dla portu ważniejszej i bardziej pilnej inwestycji niż powiększenie obrotnicy nr 2" - tłumaczył Tankiewicz. Dzięki realizacji tego projektu od 2018 r. port powinien przyjmować statki o długości 380-400 metrów. Aktualnie do gdyńskiego portu mogą wpływać statki o maksymalnej długości ok. 320-330 metrów. Urządzenie portowe, jakim jest obrotnica, pozwala na obrócenie jednostki przed wejściem do portu. Realizacja tego przedsięwzięcia pozwoli na zniwelowanie ograniczeń nawigacyjnych w gdyńskim porcie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 990) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 706 548)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH