REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Port Gdynia wyda w latach 2015-2017 ponad 610 mln zł na inwestycje

  • Autor: PAP
  • Data: 26-01-2015, 13:56

Ponad 610 mln zł planuje wydać w latach 2015-2017 Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA na inwestycje w rozbudowę i modernizację infrastruktury portowej. Zbudowane lub zmodernizowane zostaną nabrzeża, place składowe i magazyny oraz drogi i koleje.

REKLAMA

Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia (ZMPG) SA Janusz Jarosiński powiedział w poniedziałek na konferencji prasowej, że tylko w 2015 r. planowane jest wydanie ponad 211 mln zł, w przyszłym roku - ponad 236 mln zł, a w 2017 roku - ponad 162 mln zł. Ok. 70-80 proc. tych kwot ma być wydane na infrastrukturę portową (nabrzeża, koleje, drogi); reszta m.in. w tzw. suprastrukturę czyli na place składowe, magazyny, budynki biurowe i pomocnicze.

Wiceprezes zarządu ZMPG Walery Tankiewicz poinformował, że w ub. roku na inwestycje wydano ponad 192 mln zł, głównie na budowę lub modernizację nabrzeży, torów i magazynów. Podał, że w latach 2003-2014 w rozbudowę i modernizację portu wydano 959 mln zł, z czego ok. 212 mln pochodziło z funduszy europejskich. Zwrócił uwagę, że oprócz inwestycji ZMPG, w tzw. suprastrukturę inwestują też terminale działające w porcie. Jako przykład podał inwestycję terminalu kontenerowego BCT w zakup dwóch najnowocześniejszych na świecie suwnic za ok. 50 mln zł.

Do najważniejszych realizowanych inwestycji należą: zagospodarowanie rejonu Nabrzeża Bułgarskiego, przebudowa Nabrzeża Szwedzkiego, budowa magazynów do składowania zbóż i śruty na Nabrzeżu Śląskim oraz przy ul. Indyjskiej. W 2015 r. ma się zakończyć zagospodarowanie rejonu Nabrzeża Bułgarskiego i przebudowa Nabrzeża Szwedzkiego.

Poinformował, że kluczowym zadaniem inwestycyjnym w nadchodzących latach jest pogłębienie toru podejściowego do 17 metrów i poszerzenie do prawie 270 metrów. Akweny wewnętrzne mają być pogłębione do 16 metrów a przy nabrzeżach do 15,5 metra. "Pozwoli to portowi obsługiwać statki o zanurzeniu prawie do 15 m przy nabrzeżach: Szwedzkim, Indyjskim, Rumuńskim, Helskim i Bułgarskim" - dodał. W ramach tego projektu planowane jest też powiększenie obrotnicy numer 2 do 480 metrów. "Ta wielkość obrotnicy pozwoli na zawijanie do portu w Gdyni, obracanie i przejście do nabrzeży kontenerowych statków o długości od 370 do 400 metrów" - wyjaśnił. Ocenił, że w tym roku powinien być gotowy projekt powiększenia obrotnicy i uzyskane pozwolenie na budowę. Prace budowlane powinny się rozpocząć pod koniec roku.

Podał, że powstaje też projekt publicznego terminalu promowego przy Nabrzeżu Polskim na obszarze ok. 7 ha. Roboty budowlane mają się rozpocząć na przełomie roku a w pierwszej połowie 2017 r. planowane jest otwarcie terminalu. Ocenił, że inwestycja pozwoli na cumowanie i obsługę promów o długości 240 m, czyli o maksymalnej długości obecnie eksploatowanych jednostek.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH