Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Portugalski eksport produktów rolno-spożywczych wzrósł w I kwartale o 20 proc.

  • Autor: PAP
  • Data: 24-05-2017, 13:35
Portugalski eksport produktów rolno-spożywczych wzrósł w I kwartale o 20 proc.
Fot. Fotolia

Eksport portugalskich produktów rolno-spożywczych zwiększył się w pierwszym kwartale bieżącego roku o 20 procent wobec analogicznego okresu w 2016 roku - poinformowało w środę ministerstwo rolnictwa w Lizbonie.

Jak przekazał resort, najlepszym miesiącem w pierwszym kwartale pod względem dynamiki eksportu towarów rolno-spożywczych był marzec, kiedy to zanotowano wzrost o 28 proc. wobec analogicznego miesiąca w 2016 r.

"Tak dobre dane ucieszyły nas, a jednocześnie zaskoczyły. Widać tu bowiem zwiększający się wkład naszych małych przedsiębiorstw w eksport" - powiedział szef resortu rolnictwa Luis Capoulas Santos.

Minister wskazał, że w ubiegłym roku jednym z najdynamiczniej rosnących segmentów eksportu były owoce leśne. W 2016 roku wartość eksportu w tej kategorii wzrosła do 117 mln euro, czyli o 24 proc. w porównaniu z 2015 rokiem - powiedział.

Santos ujawnił, że w 2016 roku Portugalia weszła na 20 nowych rynków z ponad 60 pozycjami, zarówno pochodzenia roślinnego, jak i zwierzęcego.

Z danych ministerstwa rolnictwa wynika, że w ubiegłym roku wartość eksportu portugalskich produktów rolno-spożywczych wyniosła 5,15 mld euro, czyli o ponad 400 mln euro więcej niż w 2015 roku.

Ekonomistka Ana Silva twierdzi, że wyraźny wzrost eksportu portugalskich produktów rolno-spożywczych to efekt m.in. intensywnej pracy marketingowej na rynkach zagranicznych. "Instytucje państwowe znacząco zintensyfikowały w ostatnich latach działania na rynkach zagranicznych w poszukiwaniu nowych miejsc zbytu dla portugalskiej oferty rolno-spożywczej. Działania te objęły nie tylko Europę, ale w szczególności Azję i obie Ameryki" - powiedziała PAP Silva.

Ekspertka przypomniała, że największe kampanie marketingowe prowadzone przez portugalskie instytucje na zagranicznych rynkach nastawione były w szczególności na promowanie wina, serów oraz oliwy z oliwek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 433) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH