Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Powstało narzędzie do rozpoznawania emocji widzów podczas oglądania wideo

Firma Realeyes stworzyła narzędzie do rozpoznawania emocji widzów podczas oglądania wideo. Oprogramowanie działa w oparciu o algorytmy sztucznej inteligencji i może znaleźć zastosowanie m.in. w marketingu - podał serwis TechCrunch.

Powstało narzędzie do rozpoznawania emocji widzów podczas oglądania wideo
fot. shutterstock

Firma Realeyes argumentuje, że w przyszłości stworzone przez nią narzędzie może być wykorzystywane również w edukacji i medycynie. W przypadku tej ostatniej, twórcy narzędzia proponują wykorzystanie go do diagnostyki takich chorób, jak depresja.

Narzędzie działające z wykorzystaniem technologii rozpoznawania obrazu odczytuje emocje na twarzy widzów podczas oglądania materiałów wideo nie krótszych, niż sześć sekund. Następnie, pozwala na stworzenie mapy ruchu gałek ocznych widza, która w świecie marketingu może być wykorzystywana np. do zdefiniowania efektywności strategii komunikacji wizualnej.

Obecnie firma Realeyes swoje algorytmy trenuje na podstawie informacji zgromadzonych w bazie danych obejmującej 15 mln rekordów. Każdy z nich to zapis reakcji emocjonalnych osób oglądających materiały wideo. Algorytm definiuje emocje na podstawie siedmiu parametrów, pod kątem których analizowana jest każda klatka z nagrania reakcji widza.

Wiedza o emocjach, które wyrażają twarze widzów podczas oglądania np. reklam w internecie może pozwolić reklamodawcom na głębszą analizę efektywności prowadzonych działań marketingowych oraz na wprowadzanie stosownych zmian w treści prezentowanych materiałów niemal w czasie rzeczywistym - ocenia TechCrunch. Serwis wskazuje także, że tego rodzaju analiza danych może być dla wielu reklamodawców rozwiązaniem korzystnym nie tylko biznesowo ale i ze względów wizerunkowych; analityka oparta na danych zbieranych tradycyjnymi metodami w związku z ostatnią debatą na temat prywatności w internecie zaczęła być postrzegana bowiem jako inwazyjna. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Realeyes RSS ALERT    /    nowoczesne technologie RSS ALERT    /    innowacje RSS ALERT    /    gospodarka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.36.60
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.