Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Praca: Kreatywne CV nie wszędzie jest dobrze widziane

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 26-09-2016, 12:26
Praca: Kreatywne CV nie wszędzie jest dobrze widziane
Fot. shutterstock

Chcąc się wyróżnić coraz częściej sięgamy po pomysłowe formy aplikowania na oferty pracy. Kreatywne CV w oryginalny sposób przedstawia wiedzę, doświadczenie oraz umiejętności kandydata. Chętnie wzbogaca się je o grafiki, które nie występują w przypadku tradycyjnego dokumentu, jak np. awatar postaci, czy wykresy przedstawiające osiągnięcia z poprzednich miejsc zatrudnienia. To ulubiona forma aplikowania wśród specjalistów z obszarów IT, marketingu, grafiki komputerowej, ale też menadżerów. O czym trzeba pamiętać przygotowując w tej sposób dokument aplikacyjny i w jakich przypadkach warto tworzyć kreatywne CV, a w jakich lepiej standardowe?

Wybór kreatywnej wersji CV pomaga kandydatom wyeksponować cechy, których poszukują u nich pracodawcy, jak pomysłowość, innowacyjność, wyczucie dobrego smaku, umiejętność marketingowego zaprezentowania samego siebie, czy też wreszcie umiejętności graficzne. Z kreatywną formą aplikacji eksperymentują również osoby poszukujące staży czy praktyk. Rzadziej natomiast wybierają ją ci, którzy starają się o stanowiska księgowe, finansowe, sprzedażowe czy inżynieryjne.

–  W poszukiwaniu pracy oryginalność wysyłanego CV jest istotna, lecz należy pamiętać, by nie przysłoniła ona trzech aspektów, na które zwraca uwagę każdy rekruter, czyli informacji o naszym dotychczasowym doświadczeniu, wykształceniu oraz umiejętnościach – komentuje trend Dorota Kantor, Konsultant w firmie doradztwa personalnego Experis, rekrutującej w obszarach inżynieringu, IT oraz finansów.

Ekspertka dodaje, że w przypadku każdej aplikacji ważne jest, by czytający mógł szybko odnaleźć te najważniejsze informacje i odebrać ich przekaz w jasny sposób. Tworząc CV pamiętajmy zatem, by było ono przede wszystkim czytelne, a ewentualne formy graficzne nie tylko były estetyczne, ale też nie zamieniały dokumentu w rebus. Zamieszczanie doświadczenia na osi czasu, diagramie czy innych wykresach nie zawsze jest pod tym względem pomocne, a przecież kreatywność to również umiejętność przekazywania ważnych treści w sposób przyjazny i prosty.

CV jest naszą wizytówką, która często mówi o nas więcej niż by się wydawało. Przy tworzeniu aplikacji, należy mieć na uwadze fakt, że jest to pierwszy kontakt z osobą, która decyduje o tym, czy będzie chciała spotkać się z kandydatem osobiście i poznać więcej informacji na jego temat.  Najlepszym sposobem na wyróżnienie się z natłoku napływających zgłoszeń, jest stworzenie dokumentu, który będzie prosty w odbiorze i przedstawi nas w jak najlepszym świetle. Przede wszystkim należy pamiętać o żelaznych zasadach, jak ułożeniu doświadczenia w odwróconej chronologii, wymienienie najważniejszych obowiązków na danym stanowisku, czy też wypunktowanie swoich sukcesów. Dobrym pomysłem jest też pogrubienie istotnych dla danego stanowiska informacji o doświadczeniu, wyróżnienie znajomości języków obcych (poziomy znajomości według  Europejskiego System Opisu Kształcenia Językowego – ESOKJ, przyjętego przez Radę Europy). Na ciekawe ale i czytelne oznaczenie poszczególnych części dokumentu pozwoli użycie ikon.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 876) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH