Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Praca menadżera: Czy warto dywersyfikować swoje doświadczenie?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 08-08-2017, 14:18
Praca menadżera: Czy warto dywersyfikować swoje doświadczenie?
Fot. shutterstock

Jeszcze kilka lat temu Key Account Manager, który zmieniał kilkakrotnie dział, postrzegany był przez pracodawcę jako osoba niezdecydowana i niekonsekwentna. Nierzadko była to przyczyna odrzucenia kandydatury podczas procesu rekrutacyjnego. Obecnie zróżnicowane doświadczenie jest coraz częściej pożądane przez pracodawców.

Zróżnicowane CV stało się atutem między innymi dzięki programom menedżerskim, które firmy zaczęły wprowadzać kilka lat temu. Programy te gwarantowały uczestnikom zdobywanie doświadczenia w różnych działach już od początku kariery zawodowej. Pracodawcy zauważyli, że osoby, które budowały kompetencje w różnych departamentach, świetnie radzą sobie po obraniu głównej ścieżki zawodowej.

Kilka lat temu mogliśmy zaobserwować tendencję do budowania ścieżki kariery bardziej jednotorowo. Pracodawcy dobrze postrzegali osoby, które konsekwentnie przez lata rozwijały się w dziale sprzedaży. Byli za to zdystansowani wobec KAM-ów, którzy zmieniali działy – uważali, że oddalało to ich od rynku, wiedzy dotyczącej poszczególnych klientów i negocjacji z kupcami.

W ostatnich latach sytuacja zaczęła się zmieniać. Powodem były wspomniane wcześniej programy rotacyjne, których uczestnicy w krótkim czasie poznawali pracę 3-4 działów wewnątrz firmy, zdobywając przy tym zróżnicowanie kompetencje.

– Firmy dostrzegły, że takie osoby, już po objęciu stanowiska KAM, są nie tylko świetnie wykształcone, ale mają też wiedzę na temat tego, czym zajmuje się marketing, trade-marketing,  demand planning. Dzięki podobnym doświadczeniom pracownicy nabierają szerokiego spojrzenia na biznes, potrafią postawić się w roli pracowników innych działów i często radzą sobie dużo lepiej niż eksperci, którzy pozostają przez wiele lat w tym samym dziale – ocenia Łukasz Przywóski, Senior FMCG Consultant w firmie HRK.

Jednak nie tylko programy stażowe sprawiły, że pracodawcy stali się otwarci na kandydatów ze zróżnicowanym życiorysem. Od lat 90. do 2008 roku rynek FMCG regularnie rósł, ponieważ zwiększała się konsumpcja. W 2009 roku w Polsce można było już odczuć kryzys, który dotknął praktycznie cały świat. W dodatku większość kategorii nasyciła się, co spowodowało jeszcze większą walkę konkurentów o udziały rynkowe.

– W rezultacie organizacje musiały zmienić podejście do biznesu na bardziej analityczne, wyważone i kompleksowe. Wówczas szczególnie cenne stało się doświadczenie KAM-ów ze zdywersyfikowanym CV, dzięki któremu mogli spojrzeć na zagadnienia biznesowe z różnych perspektyw – mówi Jacek Olejarz, Executive Manager z firmy HRK.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 398) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH