Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Praca menadżera: Czy warto dywersyfikować swoje doświadczenie?

Jeszcze kilka lat temu Key Account Manager, który zmieniał kilkakrotnie dział, postrzegany był przez pracodawcę jako osoba niezdecydowana i niekonsekwentna. Nierzadko była to przyczyna odrzucenia kandydatury podczas procesu rekrutacyjnego. Obecnie zróżnicowane doświadczenie jest coraz częściej pożądane przez pracodawców.

Praca menadżera: Czy warto dywersyfikować swoje doświadczenie?
Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 08-08-2017, 14:18

Zróżnicowane CV stało się atutem między innymi dzięki programom menedżerskim, które firmy zaczęły wprowadzać kilka lat temu. Programy te gwarantowały uczestnikom zdobywanie doświadczenia w różnych działach już od początku kariery zawodowej. Pracodawcy zauważyli, że osoby, które budowały kompetencje w różnych departamentach, świetnie radzą sobie po obraniu głównej ścieżki zawodowej.

Kilka lat temu mogliśmy zaobserwować tendencję do budowania ścieżki kariery bardziej jednotorowo. Pracodawcy dobrze postrzegali osoby, które konsekwentnie przez lata rozwijały się w dziale sprzedaży. Byli za to zdystansowani wobec KAM-ów, którzy zmieniali działy – uważali, że oddalało to ich od rynku, wiedzy dotyczącej poszczególnych klientów i negocjacji z kupcami.

W ostatnich latach sytuacja zaczęła się zmieniać. Powodem były wspomniane wcześniej programy rotacyjne, których uczestnicy w krótkim czasie poznawali pracę 3-4 działów wewnątrz firmy, zdobywając przy tym zróżnicowanie kompetencje.

– Firmy dostrzegły, że takie osoby, już po objęciu stanowiska KAM, są nie tylko świetnie wykształcone, ale mają też wiedzę na temat tego, czym zajmuje się marketing, trade-marketing,  demand planning. Dzięki podobnym doświadczeniom pracownicy nabierają szerokiego spojrzenia na biznes, potrafią postawić się w roli pracowników innych działów i często radzą sobie dużo lepiej niż eksperci, którzy pozostają przez wiele lat w tym samym dziale – ocenia Łukasz Przywóski, Senior FMCG Consultant w firmie HRK.

Jednak nie tylko programy stażowe sprawiły, że pracodawcy stali się otwarci na kandydatów ze zróżnicowanym życiorysem. Od lat 90. do 2008 roku rynek FMCG regularnie rósł, ponieważ zwiększała się konsumpcja. W 2009 roku w Polsce można było już odczuć kryzys, który dotknął praktycznie cały świat. W dodatku większość kategorii nasyciła się, co spowodowało jeszcze większą walkę konkurentów o udziały rynkowe.

– W rezultacie organizacje musiały zmienić podejście do biznesu na bardziej analityczne, wyważone i kompleksowe. Wówczas szczególnie cenne stało się doświadczenie KAM-ów ze zdywersyfikowanym CV, dzięki któremu mogli spojrzeć na zagadnienia biznesowe z różnych perspektyw – mówi Jacek Olejarz, Executive Manager z firmy HRK.

więcej informacji:

praca RSS ALERT    /    rynek pracy RSS ALERT    /    menadżer RSS ALERT    /    FMCG RSS ALERT    /    Łukasz Przywóski RSS ALERT    /    Jacek Olejarz RSS ALERT    /    HRK RSS ALERT    /    Key Account Manager RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.252.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.