Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Praca menadżera: Czy warto dywersyfikować swoje doświadczenie?

Strona 2 z 2

Należy pamiętać, że rotacje pracowników między działami przynoszą wiele korzyści również pracodawcom. – Dzięki takiemu podejściu udrażniają się ścieżki karier. Pracownicy mogą się szybciej rozwijać, co z kolei minimalizuje ich poczucie, że przez długi okres nie awansowali, bo nie było takiej możliwości. Dodatkowo pracodawca jest w stanie lepiej zarządzać fluktuacją – osoby, które chciałyby odejść ze względu na brak możliwości szybkiego rozwoju, automatycznie chcą zostać w firmie – komentuje Jacek Olejarz.

Warto dodać, że niektóre firmy oferują również swoim pracownikom możliwość dołączenia do projektów z pogranicza kilku departamentów. Pracownik ma szansę poznać pracę innych działów i rozwijać swoje umiejętności na różnych płaszczyznach.

Rotacje występują też pomiędzy oddziałami i krajami. Firmy decydują się na przeniesienie pracownika do działu w innym kraju, by mógł on poznać nie tylko nową rolę, ale także inny rynek.

– Coraz częściej zauważamy, że osoby, które zdobywały doświadczenie w oddziałach za granicą, już po powrocie awansują dużo szybciej niż pracownicy, którzy nie mają za sobą podobnych wyjazdów. Widać, że tego rodzaju doświadczenie jest doceniane przez wiodące firmy – dodaje Łukasz Przywóski.

Często zdarza się, że już na etapie tworzenia profilu stanowiska klienci określają, że poszukują Key Account Managerów ze zdywersyfikowanym CV. Jednak przez naleciałości z przeszłości okazuje się, że takich kandydatów brakuje na rynku. O ile w przypadku poziomu junior management osoby ze zróżnicowanym doświadczeniem stanowią duży odsetek wśród kandydatów, tak w przypadku middle managementu czy stanowisk senior jest to już zaledwie kilka procent.

– Firmy oczekują elastyczności od kandydatów – ułatwia to budowanie ich ścieżek karier. Dla pracodawcy ważne jest, aby pracownik był związany z firmą, a nie konkretnym działem – podkreśla Jacek Olejarz, ekspert HRK.

Ostatnie lata zmieniły podejście firm na rynku FMCG do doświadczenia Key Account Managerów. Ważniejsza stała się elastyczność i otwartość na zmiany. Powinny o tym pamiętać szczególnie osoby, które myślą o objęciu w przyszłości funkcji zarządczych.   

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

praca RSS ALERT    /    rynek pracy RSS ALERT    /    menadżer RSS ALERT    /    FMCG RSS ALERT    /    Łukasz Przywóski RSS ALERT    /    Jacek Olejarz RSS ALERT    /    HRK RSS ALERT    /    Key Account Manager RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.88.156.58
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.