REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Praca tymczasowa optymalizuje koszty w firmie

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 25-05-2016, 17:51

Dynamicznie zmieniające się warunki ekonomiczne wymagają od firm obniżania kosztów, przy jednoczesnym zwiększaniu elastyczności i wydajności. Odpowiedzią na to wyzwanie może być korzystanie z pracy tymczasowej, która umożliwia optymalizację kosztów w firmie. Jak to działa? Wyjaśniają eksperci LeasingTeam Group.

REKLAMA

Wymagające warunki rynkowe sprawiają, że firmy cały czas muszą identyfikować obszary, które są nieefektywne kosztowo i podejmować działania, ukierunkowane na ich optymalizację. Jednym z takich obszarów są koszty pracy, a ich racjonalizacja jest szczególnie ważna dla firm mocno odczuwających zmiany koniunktury. Praca tymczasowa umożliwia elastyczne dopasowanie zasobów do potrzeb biznesowych, a to przekłada się na większą efektywność kosztową.

Przekształcenie kosztu stałego w koszt zmienny

Planowanie procesów produkcyjnych lub usługowych w dużej mierze polega na zapewnieniu odpowiednich zasobów do realizacji działań, w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym. Firmy potrzebują niezawodnych pracowników, aby utrzymać odpowiedni poziom wydajności. Jednocześnie koszty pracy są jednym z najwyższych w każdej organizacji. Zatrudnianie etatowych pracowników to stały koszt, który trzeba regulować niezależnie od kondycji przedsiębiorstwa. Aby sprawnie zarządzać wydatkami, a przy tym zwiększać produktywność, firmy korzystają z usługi pracy tymczasowej. Współpraca z agencją zatrudnienia i korzystanie ze wsparcia pracowników tymczasowych umożliwia przekształcenie kosztu pracy w zmienny koszt przedsiębiorstwa, uzależniony od cyklów produkcyjnych, poziomu świadczonych usług, czy możliwości organizacji. Wprowadzenie kosztu zmiennego daje firmie możliwość jeszcze większej kontroli nad budżetem i elastycznego reagowania, np. w razie spadku sprzedaży czy produkcji.

„Zarządzający procesami muszą być przygotowani na zmiany wielkości zamówień, a przy tym utrzymanie jakości realizacji. Działanie na konkurencyjnym rynku nie jest więc możliwe bez elastycznego dopasowania wielkości zatrudnienia do potrzeb firmy. Koszt usługi traktowany jest jako koszt zmienny. To rozwiązanie odpowiada na potrzeby przedsiębiorstw, które realizują zamówienia nawet w trybie ad hoc,” – wyjaśnia Andrzej Trela, Dyrektor Sprzedaży w LeasingTeam Group.

Redukcja kosztów nadgodzin

Nadgodziny to kosztowny sposób realizacji dodatkowych zadań w organizacji. Przytłoczeni nadmierną ilością zadań etatowi pracownicy mogą być zdemotywowani, pracują mniej efektywnie, popełniają więcej błędów i częściej przebywają na zwolnieniach lekarskich. W takich sytuacjach zwiększa się także poziom rotacji, co powoduje przestoje na stanowiskach. Utrzymywanie wysokiego poziomu nadgodzin generuje więc znacznie wyższe koszty niż tylko koszt przepracowanych dodatkowo godzin. Włączenie pracowników tymczasowych do zespołu realizującego zamówienia, pozwala znacznie zredukowa

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 305) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH