Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pracownik musi wierzyć w firmę - wywiad z Kingą Di Salvo, prezes CHEP Polska

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-03-2018, 10:59
Pracownik musi wierzyć w firmę - wywiad z Kingą Di Salvo, prezes CHEP Polska
fot. Kinga Di Salvo


O budowaniu zaangażowania pracowników, wprowadzaniu innowacyjnych usług i możliwościach rozwoju firmy na dynamicznym rynku, z Kingą Di Salvo, country general managerem CHEP Polska i kraje bałtyckie, rozmawia Edyta Kochlewska.

Co jest obecnie kluczową zmianą na rynku logistyki?
Kluczowe zmiany, które obecnie obserwujemy w logistyce, z jednej strony dotyczą technologii, z drugiej zaś związane są z rynkiem pracy. Jeśli chodzi o technologię, dominującym trendem rynkowym jest optymalizacja, czyli zwiększanie efektywności. W przypadku branży logistycznej ogromny wpływ ma automatyzacja procesów, w tym przejście na automatyczne pojazdy. Obecnie, w całej Europie można zaobserwować deficyt kierowców i pojazdów, więc automatyzacja transportu powinna być pozytywnym impulsem rozwojowym. Innym ważnym czynnikiem, przemawiającym za takim rozwiązaniem, jest zmniejszenie negatywnego wpływu działalności firm na środowisko. Wpisuje się to również w model gospodarki cyrkulacyjnej dla której istotny jest zrównoważony rozwój. Działamy w trzech obszarach: lepsza planeta, lepszy biznes i lepsze społeczności. W Polsce, już po raz trzeci otrzymaliśmy tytuł przedsiębiorcy efektywnego surowcowo i promotora ekologii. Dodatkowo, jako grupa działamy także w programie „Carbon Neutral Palet”, mamy zidentyfikowany poziom emisji CO2, związany z działalnością biznesową firmy i niwelujemy go poprzez działalność społeczną. We wszystkich siedmiu centrach serwisowych używamy wyłącznie rozwiązań proekologicznych.
Z drugiej strony, jesteśmy świadkami zmian na rynku pracy, na którym pozyskanie i utrzymanie pracownika staje się wyzwaniem. Dlatego, aby zaangażować utalentowanych członków zespołu, staramy się docierać do potencjalnych pracowników, z jak najszerszą informacją odnośnie tego kim jesteśmy i co robimy. Z tego powodu, działamy w organizacjach zrzeszających studentów i prowadzimy wykłady na uczelniach wyższych. Z drugiej strony, bardzo duża część procesów rekrutacyjnych kończy się sukcesem, bo zatrudniamy osoby z polecenia naszych obecnych pracowników. Jest to dla nas szczególny powód do dumy, bo pokazuje, że warunki pracy, które oferujemy w CHEP Polska czynią z niej firmę godną polecenia.
Czym zatem staracie się Państwo wyróżnić jako pracodawca?
Moim zdaniem etap, na którym obecnie jesteśmy w Polsce, wymaga elastyczności ze strony pracodawcy. Uważam, że bardzo istotny jest program rozwoju pracownika. Dobra pensja, nowoczesne narzędzia pracy, czy pakiet medyczny to warunki brzegowe, które musi spełnić każda firma. Jednak aby pracownik osiągał dobre wyniki, musi czuć identyfikację z celami firmy i mieć poczucie, że jest jej integralną częścią.. Takie poczucie budują m.in. akcje charytatywne i prospołeczne inicjowane przez pracodawcę. Wspólne robienie czegoś dobrego buduje zespół i motywuje do lepszej pracy. Dzisiaj, pracownik musi wierzyć w firmę i jej cele, żeby się z nimi utożsamiać i chcieć powiązać osobisty rozwój z rozwojem całej firmy. CHEP Polska angażuje się w akcje charytatywne dla domów dziecka, szpitali, hospicjów dziecięcych czy schronisk dla zwierząt, nie tylko przekazując środki finansowe, ale dzięki osobistemu zaangażowaniu naszych pracowników. Co roku, przed Świętami, organizujemy licytacje własnoręcznie wykonanych przez nas ciast i ozdób. Środki z tych licytacji zasilają konta wspieranych przez nas akcji i organizacji.
Państwa wyróżnikiem jest także wysoki procent zatrudnionych kobiet. Z czego to wynika?
Obecnie w CHEP Polska 51 proc. pracowników to kobiety, co rzeczywiście nie jest częste w firmach logistycznych. To nie płeć lecz kompetencje i predyspozycje mają kluczowy wpływ na proces rekrutacji. Nasz cel to zmotywowany, energetyczny zespół nastwiony na współpracę, a nie na wyścig szczurów. Jestem jednym z przykładów, że można osiągnąć sukces w męskiej branży, będąc kobietą, choć rynek cały czas jest pełen stereotypów. Sama spotykałam się z powszechnym przekonaniem, że kobieta pracująca w pełnym wymiarze godzin poświęca swoje życie rodzinne. Jak wynika z badań, nadal myśli tak 68 procent Polaków. Tymczasem ja rozwijam moją karierę w CHEP Polska od 2008 roku. Nie cierpiała na tym ani firma, ani moja rodzina.
Właśnie takie stereotypy powodują, że w Polsce tylko 12 procent kobiet zajmuje stanowiska zarządzające. Tymczasem, w Unii Europejskiej to blisko 16 procent. Być może to wciąż niewiele ale można zauważyć, że zmiany idą w dobrym kierunku. Dlatego do projektów społecznych, które realizujemy w CHEP Polska, chcemy włączyć kwestie równouprawnienia w środowisku pracy.
Jak Pani postrzega perspektywy rozwoju dla CHEP Polska?
Nadal widzimy duże możliwości rozwoju. Największym wzywaniem w kolejnych latach będzie utrzymanie dwucyfrowego tempa wzrostu. Obecnie rynek jest bardzo dynamiczny, zwłaszcza rynek handlu detalicznego. Widać to szczególnie w przypadku zmian w poszczególnych formatach, które oferują coraz nowe rozwiązania w odpowiedzi na zmieniające się preferencje konsumentów. Do tego dochodzi zmiana związana z ograniczeniem handlu w niedziele. Wyeliminowanie 1 dnia pracy może mieć wpływ także na działalność naszej firmy, choć zakładam, że sklepy wydłużą godzin pracy, co zrównoważy brak niedzielnych zakupów i spowoduje utrzymanie puli zamówień.
Jestem przekonana, że z takim zespołem jaki udało nam się zbudować w CHEP Polska, wszystkie wyzwania rynkowe, z którymi będziemy musieli się zmierzyć pokonamy bez trudu.
Wróćmy zatem do zmian technologicznych. Jakie innowacje wprowadzane w firmie są według Pani najbardziej przyszłościowe?
Staramy się promować model biznesowy, który proponujemy naszym klientom, czyli delegowanie usług, które nie stanowią podstawy głównej działalności firmy. Takie podejście promujemy w każdym obszarze działalności – od floty samochodowej, poprzez zarządzanie naszymi siedmioma centrami serwisowymi. Wszystkie te sektory działają na zasadzie outsourcingu.
Zeszły rok zakończyliśmy z dwucyfrowym wzrostem przychodów, co utwierdziło nas, że takie podejście się sprawdza. Mamy 600 klientów, odbieramy nasze palety z ponad 10 tys. punktów dystrybucyjnych w Polsce. Wśród naszych klientów są zarówno wielkie międzynarodowe korporacje, duże lokalne firmy, ale także mniejsi klienci lokalni, którzy potrafią zamówić od nas 100 palet w ciągu roku. To pokazuje, że nasze podejście do klientów jest bardzo elastyczne - nie mamy żadnych ograniczeń - ani branżowych, ani ilościowych.
W zeszłym roku wzbogaciliśmy naszą ofertę o nowe nośniki – ćwierć paletę na kółkach, tzw. Dolly oraz palety plastikowe typu euro oraz 1200/1000 – używane w branżach, które wymagają rygorystycznych, sanitarnych norm.
Ostatnio wprowadziliśmy także interaktywną fakturę, która wyświetla nie tylko ilość palet czy termin płatności, ale umożliwia tworzenie wykresów, przeszukiwanie transakcji po kliencie, nośniku czy dacie. Nowością jest też mobilna platforma myCHEP, która integruje wszystkie narzędzia, z których klienci dotychczas korzystali. Intuicyjne rozwiązanie pokazuje salda paletowe, płatności, pozwala na zamawianie w systemie 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę. Dzięki takim rozwiązaniom nasi klienci mogą poprawiać efektywność zarządzania swoim zasobami.
Dziękuję za rozmowę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 188) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.