Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ARR: Chcemy wsłuchać się w to, co mówi branża

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-02-2017, 09:20
Prezes ARR: Chcemy wsłuchać się w to, co mówi branża
Łukasz Hołubowski, prezes ARR /fot.ARR

– Jesteśmy otwarci na dyskusje i propozycje od branży. Nie chcemy nic narzucać, tylko wsłuchać się w to, co mówi branża, i dopiero na tej podstawie budować spójną strategię promocji polskiej żywności – mówi serwisowi portalspozywczy Łukasz Hołubowski, prezes ARR.

Zainteresowanie polską żywnością za granicą jest nadal duże, o czym najlepiej świadczy dodatni bilans eksportowy. – Utrzymaliśmy zwyżkowy trend. To wielki sukces polskiej branży spożywczej. Otwarcie 27 rynków zagranicznych w poprzednim roku pokazuje jak duże jest zainteresowanie rynków zagranicznych polską żywnością – mówi Łukasz Hołubowski, Prezes Agencji Rynku Rolnego.  

Jedną z form promowania żywności przez ARR są targi i misje handlowe. – Wspieramy przedsiębiorców przez organizację różnych szkoleń, misji handlowych i wyjazdów targowych, na których stawiamy na promowanie Polski pod jednym znakiem. Zauważyliśmy poprzez szereg imprez targowych, że skupienie firm w jednym kręgu, tak jak to robią Włosi, Holendrzy, przynosi wymierne efekty. Mamy pierwsze pozytywne doświadczenia z targów w Sial China i Sial Paris, na których zgromadziliśmy bardzo wiele firm pod brandem Poland Tastes Good, co przyniosło zadowalające efekty – tłumaczy Prezes ARR.

Targi są tym elementem, na którym można pokazać polski produkt. Zanim jednak do tego dojdzie, konieczne są szkolenia producentów i sprawdzenie, czy dany produkt spełnia wymogi kraju, do którego ma zostać wyeksportowany. – Tutaj są duże bariery. Jedna z nich wynika z mentalności i  różnic kulturowych. Inaczej prowadzi się rozmowy handlowe z  państwami arabskimi, w inny sposób z krajami azjatyckim. Przygotowanie przedsiębiorcy jest niezwykle ważne,  bo od tego zależy prezentacja jego produktu, a przecież chodzi o to, żeby miał on korzyści z uczestnictwa w  targach – mówi rozmówca serwisu portalspozywczy.pl.

Prezes ARR dodaje, że zawsze należy rozważyć, co chcemy osiągnąć na danych targach i jaką pozycję Polska ma w danym kraju. Zachęca także przedsiębiorców do wspólnego kreowania wizji promocji polskiej żywności. – Chciałbym prosić producentów o feedback w stosunku do ARR. Jak powinniśmy się zmieniać, w którym kierunku pójść. Ułatwi to przedsiębiorcom pełnienie ich roli – zaznacza.

Obecnie trwa nabór na targi SIAL China 2017, które odbędą się w dniach 14-19 maja 2017 roku w  Shanghaju. Zaprezentowane zostanie tam stoisko narodowe o powierzchni 274 mkw z  możliwością indywidualnego udziału firm. Oferta ważna jest do 28.02.2017 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • rolnik wyborca 25-02-2017, 11:08:
Przemówił po roku jak za 3 miesiące nie będzie agencji, oto przykład człowieka z korporacji który poznaje problemy rolnictwa jak obejmuje stanowisko kolejny spadochroniarz z podlasia
  • Nowoczesny 24-02-2017, 14:22:
Tak jak słyszę w branży, pan Hołubowski to jeden z nielicznych ludzi nowej władzy, który rozsądnie mówi i przyzwoicie się zachowuje.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 073) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH