Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Prezes Centrum Promocji KIG: Polskie firmy coraz chętniej patrzą w kierunku USA (wywiad)

O rynku amerykańskim i o największych amerykańskich targach spożywczych rozmawiamy z Bożeną Wróblewską, prezesem zarządu Centrum Promocji KIG - członkiem stowarzyszenia Fancy Food.

Prezes Centrum Promocji KIG: Polskie firmy coraz chętniej patrzą w kierunku USA (wywiad)
Bożena Wróblewska, prezes Centrum Promocji KIG /fot. PTWP

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 18-06-2019, 11:55

Jak ocenia Pani faktyczne zainteresowanie polskich firm rynkiem amerykańskim?

Co roku rośnie polski eksport do Stanów Zjednoczonych. W ubiegłym roku padł rekord, gdyż łączne obroty w handlu ze Stanami Zjednoczonymi przekroczyły 13,5 mld dolarów, czyli wzrost o ponad 2 mld USD w stosunku do roku 2017. W branży spożywczej ten wzrost jest także zauważalny. W ciągu ostatnich 10 lat wypracowaliśmy sobie bardzo dużą nadwyżkę w obrotach handlowych, bo sięga ona ponad 3 mld dolarów. Wprawdzie rynek ten nie otwiera się nam zbyt łaskawie, jeśli chodzi o przepisy czy znoszenie ograniczeń, ale jest na tyle atrakcyjny, że polskie firmy chcą tam sprzedawać, szczególnie produkty wysoko przetworzone.

W tym roku w czerwcu, w dniach 23-25 odbywają się największe targi spożywcze Fancy Food Show. Pojawi się tam rekordowa liczba polskich przedsiębiorstw, pokażemy wyroby cukiernicze, orzechy, zboża, przyprawy, produkty wegetariańskie, soki, sery czy przetwórstwo pieczarek. Dużą prezentacją będzie żywność ekologiczna, w tym mięso i wędliny. Zdecydowanie największe zainteresowanie jest wśród firm cukierniczych i piekarniczych. Mamy także kilka firm produkujących przetwory mięsne.

Jakie działania wspierające firmy podejmuje Centrum Promocji KIG?

Reprezentujemy organizatora targów Fancy Food w Polsce i równocześnie jesteśmy organizatorem polskiego pawilonu. Część pawilonu realizuje Ministerstwo Rolnictwa. Wspólnie zorganizujemy promocję polskich firm i produktów na rynku amerykańskim. Centrum Promocji realizuje też działania na rynku polskim mające na celu umożliwienie firmom, które po raz pierwszy pojawią się na rynku amerykańskim, odbycia przeszkolenia jak się tam odnaleźć i co powinni wiedzieć przed wylotem. Takie szkolenia realizujemy na potrzeby polskich przedsiębiorców przed wyjazdem na rynki zagraniczne. Podczas wystawy oferujemy możliwość rozmów z importerami, dystrybutorami, spotkania z firmami zajmującymi się importem polskich produktów, a także chcemy skojarzyć nasze firmy z amerykańskimi firmami o polskich korzeniach. Takimi, które już importują polskie produkty i z sukcesem sprzedają w kilku, znaczących ośrodkach w USA – nie tylko w Nowym Jorku.

więcej informacji:

Bożena Wróblewska RSS ALERT    /    Centrum Promocji KIG RSS ALERT    /    eksport do USA RSS ALERT    /    Fancy Food Shows RSS ALERT    /    targi w USA RSS ALERT    /    USA RSS ALERT    /    eksport żywności RSS ALERT    /    eksport żywności do USA RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.171.183.163
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.