Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Prezes Centrum Promocji KIG: Zbudowanie polskiej marki na świecie jest koniecznością (wywiad)

O promocji eksportu polskich produktów na świecie, o jej zaletach i obszarach, które trzeba poprawić rozmawiamy z Bożeną Wróblewską, prezesem zarządu Centrum Promocji Krajowej Izby Gospodarczej .

Prezes Centrum Promocji KIG: Zbudowanie polskiej marki na świecie jest koniecznością (wywiad)
Bożena Wróblewska, prezes Centrum Promocji KIG

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 09-04-2019, 10:56

Na jakich działaniach obecnie skupia się Centrum Promocji KIG ?

Od początku naszej działalności jesteśmy związani z promocją polskiego eksportu. Zaczynaliśmy na początku lat dziewięćdziesiątych, gdy polskie przedsiębiorstwa próbowały swoich sił na rynkach zagranicznych i uczyły się eksportu. Polski handel zagraniczny koncentrował się wówczas w szczególności na rynkach rosyjskim, ukraińskim, białoruskim, krajów bałtyckich, a także na zachodzie Europy. To były trudne czasy, firmy obawiały się wschodnich partnerów. Naszym zadaniem było wówczas wspomaganie polskich producentów w handlu, w promocji, logistyce, zabezpieczeniu transakcji eksportowych. To doświadczenie pozwoliło nam zbudować stałe relacje na wielu rynkach zagranicznych i na tym polega nasza siła. Duże i średnie firmy polskie nauczyły się już jak pracować z zagranicą, mają doskonałe kadry z dużym doświadczeniem w eksporcie, ale te mniejsze jeszcze bardzo często potrzebują wsparcia. Same jeszcze nie potrafią działać w tych jakże odmiennych warunkach. Sytuacja się poprawia, ale instytucje, takie jak my, są nadal bardzo potrzebne do wspierania firm, które albo dopiero zaczynają działalność eksportową, albo próbują znaleźć nisze eksportowe na nowych dla nich rynkach. Skupiamy się teraz na rynkach dalekiego Wschodu.

Co jest mocną stroną w promocji polskich produktów za granicą?

Polska po wejściu do Unii Europejskiej doskonale wykorzystała szanse i możliwości m.in. związane z modernizacją zakładów i dostosowaniem kadry do nowych warunków pracy w Unii Europejskiej. Przedsiębiorcy wykonali gigantyczna pracę, aby stać się producentami na miarę firm zachodnich. Teraz w niczym nie ustępujemy jakością przetwórstwa firmom niemieckim czy francuskim. Staliśmy się bardzo konkurencyjni na świecie – staliśmy się globalnym konkurentem, w szczególności w kilku sektorach. Na pewno jesteśmy liderem w branży drobiowej, jesteśmy ogromnym producentem jabłek i borówki amerykańskiej. Świetnie radzimy sobie w produkcji i przetwórstwie mleka. Produkujemy doskonałą wołowinę czy wieprzowinę , chociaż borykamy się z kilkoma problemami jak chociażby ASF, przez co niektóre rynki zostały dla nas zamknięte.

więcej informacji:

Bożena Wróblewska RSS ALERT    /    Centrum Promocji KIG RSS ALERT    /    promocja polskiej żywności RSS ALERT    /    polska marka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.84.182.112
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.