Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Coface Poland: Faktoring może pomóc poprawić konkurencyjność

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 28-01-2013, 15:51
Prezes Coface Poland: Faktoring może pomóc poprawić konkurencyjność
Jarosław Jaworski, prezes Coface Poland

Branża spożywcza jest jedną z tych branż, które mniej są narażone na zatory płatnicze. Producenci i przetwórcy powinni jednak korzystać z usług faktoringu, by poprawić swoją konkurencyjność - ocenia Jarosław Jaworski, prezes Coface Poland. Jego zdaniem, faktoring jest jeszcze stosunkowo mało znany i popularny w naszym kraju.

Czy branża spożywcza jest bardziej on innych branż narażona na zatory płatnicze i na upadłości?

W naszej opinii branża spożywcza jest jedną z lepszych branż pod tym względem. Jeżeli angażujemy się, czy to od strony finansowania, czy od strony przejęcia ryzyka, to uznajemy, że branża spożywcza na tle innych jest jedną z lepszych. Jest to branża, której nie dotyka tak znacząco jak inne branże spadek popytu, bądź w wyniku tego zatory płatnicze. Te wahania są rzędu kilku procent.

Jednak upadłości często zdarzają się w sektorze handlu detalicznego. Dlaczego? Przecież handel sam jest płatnikiem faktur, a nie tym, kto czeka na płatności?

Z naszych analiz wynika, że geneza problemu tkwi gdzie indziej. Następuje konsolidacja rynku, coraz bardziej aktywne są dyskonty i sieci franczyzowe. Wokół tych dwu grup podmiotów konsoliduje się rynek handlu. Niestety, skutkuje to tym, że małe przedsiębiorstwa, półhurtownie, hurtownie i sklepy detaliczne mają o wiele mniejszą marżę, a przez to siłę ekonomiczną w porównaniu do zorganizowanych sieci, w przypadku których organizator zapewnia wparcie. Myślę, że jest to tendencja, która będzie się w Polsce pogłębiała.

Na pewno w przypadku dużych sieci jest to o wiele mniejszy problem niż w przypadku niezależnych sklepów. Organizatorzy sieci zapewniają wsparcie logistyczne, negocjują dobre warunki z producentami, dobre warunki płatności i upustów i nawet doradzają, gdzie powinna być lokalizacja sklepu, jak prowadzić biznes.

Czy handlowcy mogą bronić się w jakiś sposób? Na przykład poprzez korzystanie z usług faktoringu?

Sklepy docierają do finalnego odbiorcy, gdzie jest obrót gotówkowy i tu faktoringu nie się nie stosuje. Sklepy występują jednak jako odbiorcy towarów i przystąpienie do programów faktoringowych umożliwia wynegocjowanie dłuższych terminów płatności. To jest element, który może pomóc w rozwoju handlu.

Natomiast producenci i duzi gracze jak najbardziej powinni wspierać swoją działalność faktoringiem. Rynek spożywczy charakteryzuje się dłuższymi terminami płatności w porównaniu do innych branż i coraz częściej firmy z tej branży, korzystając z tej formy usługi, walczą o klienta, wydłużając w ten sposób terminy płatności.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (10 461) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane