REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes CTL: Za 2-3 lata firmy logistyczne będą miały się naprawdę dobrze

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-09-2011, 15:31
Prezes CTL: Za 2-3 lata firmy logistyczne będą miały się naprawdę dobrze
Jacek Bieczek, prezes CTL Logistics

Szacujemy, że koniunktura będzie nam sprzyjała i za 2-3 lata firmy zajmujące się logistyką będą miały się naprawdę dobrze. Będzie to jednak wymagało od nas dyscypliny finansowej i elastycznego reagowania na potrzeby kontrahentów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jacek Bieczek, prezes CTL Logistics.

REKLAMA
- Czy koniunktura sprzyja firmom oferującym transport kolejowy?

- Gospodarka nie istnieje bez transportu, zatem wszystko to co dzieje się w obrębie tego pojęcia natychmiast znajduje swoje odzwierciedlenie na rynku logistycznym. A ten jak łatwo było zauważyć, dość boleśnie odczuł dekoniunkturę ostatnich lat, zwłaszcza 2009 roku, kiedy to niemal wszyscy odnotowywali straty. Wystarczy przywołać badania przeprowadzone przez ekspertów z SGH, którzy wyliczyli że w 2009 roku wartość polskiego rynku TSL zmniejszyła się aż o 11 proc. CTL Logistics prawdopodobnie był jedną z nielicznych firm które, gdy inni przewoźnicy tracili udział w rynku, odnotowywał tendencje wzrostową.

- Przewozy towarowe wracają do poziomu z tzw. dobrych czasów...

- Szacujemy, że koniunktura będzie nam sprzyjała i za 2-3 lata firmy zajmujące się logistyką będą miały się naprawdę dobrze. Będzie to jednak wymagało od nas dyscypliny finansowej i elastycznego reagowania na potrzeby kontrahentów. Ciekawą perspektywę daje rozwijający się w Polsce outsourcing usług. Zjawisko z naszego punktu widzenia bardzo obiecujące. Firmy bacznie przyglądające się swoim finansom coraz chętniej będą zlecały transport firmom takim jak CTL Logistics, gdyż przedsiębiorcom zwyczajnie nie opłaca się organizować go we własnym zakresie. Zatem ostrożność pokryzysowa jednych firm, może być motorem rozwoju innych. Rynek logistyczny w Polsce jest stosunkowo młody i wciąż się uczy.

- Kto ma na nim największe szanse?

Wygrywają ci, którzy potrafią czerpać z doświadczeń partnerów działających na rynku europejskim oraz dostosować ofertę do panujących trendów na rynku. Naszym atutem jest wieloletnie doświadczenie na rynku międzynarodowym i elastyczność w stosunku do klienta. Jeżeli chciałby Pan wiedzieć czy patrząc w przyszłość jestem optymistą, to odpowiem że tak. Czy jednak muszę być czujnym obserwatorem rynku - zdecydowanie tak.

- Co najmocniej determinuje sytuację na rynku?

Poza ogólna sytuacją gospodarczą w kraju, na sytuację rynku logistycznego bez wątpienia wpływa konkurencyjność oraz stan infrastruktury kolejowej w Polsce. Mam na myśli przede wszystkim rynek transportu kolejowego. W latach 90-ych był on zdecydowanie bardziej pojemny niż dzisiaj. Po wstąpieniu Polski do UE sytuacja się zmieniła. W całej Europie postępuje proces konsolidacji firm, zatem i w naszym kraju liczba uczestników rynku nieuchronnie musi się zmniejszyć. Klienci coraz częściej wybierają sprawdzonych i co ważne wyspecjalizowanych partnerów. Dlatego przyszłość należy do operatorów logistycznych, którzy wykazują się innowacyjnością i elastycznością w podejściu.

- Konkurencja jest ostra?

Naturalnym jest, że przewoźnicy konkurują pomiędzy sobą zdobywając kolejnych kontrahentów. Jednak nie jest to już walka cenowa, ale konkurowanie pod względem rodzaju i jakości usług. Wierzę, że rynek transportowy docelowo podzieli się w taki sposób, że poszczególne firmy będą działały w swoim wzajemnym otoczeniu, niejako uzupełniając się. Pozwoli to unowocześniać się firmom już działającym, z zastosowaniem najlepszych praktyk biznesowych i przy sprzyjającej tej branży atmosferze partnerstwa. Jest to konieczne z bardzo ważnego powodu. Coraz wyraźniej zaznacza się konkurencja między różnymi gałęziami transportu. Niestety nie widać na razie wyraźnego planu rozwoju przewozów i infrastruktury kolejowej w Polsce, w tym wyścigu o przychylność decydentów wciąż wygrywają projekty drogowe. Firmy transportowe mogą inwestować w nowoczesny tabor, ale jeżeli infrastruktura będzie niszczała, co nowego możemy zaoferować klientom? Do tego potrzebujemy lobbingu firm kolejowych i stymulacji ze strony Państwa w celu wsparcia idei rozwoju transportu zrównoważonego.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 264) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH