Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes CTL: Za 2-3 lata firmy logistyczne będą miały się naprawdę dobrze

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-09-2011, 15:31
Prezes CTL: Za 2-3 lata firmy logistyczne będą miały się naprawdę dobrze
Jacek Bieczek, prezes CTL Logistics

Szacujemy, że koniunktura będzie nam sprzyjała i za 2-3 lata firmy zajmujące się logistyką będą miały się naprawdę dobrze. Będzie to jednak wymagało od nas dyscypliny finansowej i elastycznego reagowania na potrzeby kontrahentów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jacek Bieczek, prezes CTL Logistics.

- Czy koniunktura sprzyja firmom oferującym transport kolejowy?

- Gospodarka nie istnieje bez transportu, zatem wszystko to co dzieje się w obrębie tego pojęcia natychmiast znajduje swoje odzwierciedlenie na rynku logistycznym. A ten jak łatwo było zauważyć, dość boleśnie odczuł dekoniunkturę ostatnich lat, zwłaszcza 2009 roku, kiedy to niemal wszyscy odnotowywali straty. Wystarczy przywołać badania przeprowadzone przez ekspertów z SGH, którzy wyliczyli że w 2009 roku wartość polskiego rynku TSL zmniejszyła się aż o 11 proc. CTL Logistics prawdopodobnie był jedną z nielicznych firm które, gdy inni przewoźnicy tracili udział w rynku, odnotowywał tendencje wzrostową.

- Przewozy towarowe wracają do poziomu z tzw. dobrych czasów...

- Szacujemy, że koniunktura będzie nam sprzyjała i za 2-3 lata firmy zajmujące się logistyką będą miały się naprawdę dobrze. Będzie to jednak wymagało od nas dyscypliny finansowej i elastycznego reagowania na potrzeby kontrahentów. Ciekawą perspektywę daje rozwijający się w Polsce outsourcing usług. Zjawisko z naszego punktu widzenia bardzo obiecujące. Firmy bacznie przyglądające się swoim finansom coraz chętniej będą zlecały transport firmom takim jak CTL Logistics, gdyż przedsiębiorcom zwyczajnie nie opłaca się organizować go we własnym zakresie. Zatem ostrożność pokryzysowa jednych firm, może być motorem rozwoju innych. Rynek logistyczny w Polsce jest stosunkowo młody i wciąż się uczy.

- Kto ma na nim największe szanse?

Wygrywają ci, którzy potrafią czerpać z doświadczeń partnerów działających na rynku europejskim oraz dostosować ofertę do panujących trendów na rynku. Naszym atutem jest wieloletnie doświadczenie na rynku międzynarodowym i elastyczność w stosunku do klienta. Jeżeli chciałby Pan wiedzieć czy patrząc w przyszłość jestem optymistą, to odpowiem że tak. Czy jednak muszę być czujnym obserwatorem rynku - zdecydowanie tak.

- Co najmocniej determinuje sytuację na rynku?

Poza ogólna sytuacją gospodarczą w kraju, na sytuację rynku logistycznego bez wątpienia wpływa konkurencyjność oraz stan infrastruktury kolejowej w Polsce. Mam na myśli przede wszystkim rynek transportu kolejowego. W latach 90-ych był on zdecydowanie bardziej pojemny niż dzisiaj. Po wstąpieniu Polski do UE sytuacja się zmieniła. W całej Europie postępuje proces konsolidacji firm, zatem i w naszym kraju liczba uczestników rynku nieuchronnie musi się zmniejszyć. Klienci coraz częściej wybierają sprawdzonych i co ważne wyspecjalizowanych partnerów. Dlatego przyszłość należy do operatorów logistycznych, którzy wykazują się innowacyjnością i elastycznością w podejściu.

- Konkurencja jest ostra?

Naturalnym jest, że przewoźnicy konkurują pomiędzy sobą zdobywając kolejnych kontrahentów. Jednak nie jest to już walka cenowa, ale konkurowanie pod względem rodzaju i jakości usług. Wierzę, że rynek transportowy docelowo podzieli się w taki sposób, że poszczególne firmy będą działały w swoim wzajemnym otoczeniu, niejako uzupełniając się. Pozwoli to unowocześniać się firmom już działającym, z zastosowaniem najlepszych praktyk biznesowych i przy sprzyjającej tej branży atmosferze partnerstwa. Jest to konieczne z bardzo ważnego powodu. Coraz wyraźniej zaznacza się konkurencja między różnymi gałęziami transportu. Niestety nie widać na razie wyraźnego planu rozwoju przewozów i infrastruktury kolejowej w Polsce, w tym wyścigu o przychylność decydentów wciąż wygrywają projekty drogowe. Firmy transportowe mogą inwestować w nowoczesny tabor, ale jeżeli infrastruktura będzie niszczała, co nowego możemy zaoferować klientom? Do tego potrzebujemy lobbingu firm kolejowych i stymulacji ze strony Państwa w celu wsparcia idei rozwoju transportu zrównoważonego. Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.