Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Daniłowski na FRSiH o tym co stoi za sukcesem polskich przedsiębiorców po 1989 r.

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-11-2017, 15:54
Prezes Daniłowski na FRSiH o tym co stoi za sukcesem polskich przedsiębiorców po 1989 r.
Zenon Daniłowski, prezes firmy Makarony Polskie fot. PTWP

Odwaga, determinacja, kreatywność i innowacyjność, zdolność do współdziałania oraz zwinność – to cechy polskich przedsiębiorców i menadżerów, które od czasu transformacji pozwoliły zbudować gospodarkę, którą teraz mamy. Polski przedsiębiorca musi wciąż poszukiwać nisz, nowych szans i okazji – mówił na X Forum Rynku Spożywczego i Handlu Zenon Daniłowski, prezes firmy Makarony Polskie.

W trakcie debaty zatytułowanej „Sukcesja i ekspansja: droga od lokalnej firmy do globalnego koncernu” padło pytanie: Jakie są cechy polskiego przedsiębiorcy, które sprawiły, że potrafił się on odnaleźć po roku 1989?

- To trudne pytanie i nie chcę mówić o takich cechach jak pracowitość, przedsiębiorczość, czy wykształcenie, ale zwrócić uwagę na takie cechy jak duża odwaga i determinacja. Dziś jesteśmy zarzucani wieloma pomysłami, ale trzeba o nich myśleć pozytywnie, przekształcić w decyzje i mieć determinację w ich realizacji. Dziś na rynku jest sporo kapitału, czego nie było w latach 90tych. Wtedy kapitałem był człowiek, jego odwaga i pozytywne myślenie - to były te pierwsze kroki - mówił Zenon Daniłowski.

- Chcę też wymienić takie cennych jak kreatywność i innowacyjność –mam na myśli to, że ci odnieśli sukces, którzy między pomysłem, a jego komercjalizacją mieli krótki czas realizacji, bo jeśli przeciąga się to w miesiące lub lata, trudno mieć z tego wartość dodaną - dodał.

- Kolejne cechy to zdolność do współdziałania wewnątrz firmy, aby zaangażować też pracowników w procesy firmy, aby byli zmotywowani nie tylko pensją, ale też mieli udział w sukcesie firmy, w prowadzonych projektach. Druga sprawa to wsłuchiwanie się w glos klienta, a nie zmuszanie go, by kupował produkty takie jakie chcemy - podkreślał.

- Polskie doświadczenia 25-lecia są bazą do sformułowania teorii, że przedsiębiorca musi ciągle poszukiwać nowych nisz, nowych szans i okazji. Musi być w nim ta odwaga, kreatywność, zdolność do współdziałania i zwinność. Takie cechy do mnie przemawiają i to było źródło sukcesu wielu przedsiębiorców i menadżerów, które pozwoliło zbudować tę gospodarkę, którą się teraz szczycimy – powiedział również prezes firmy Makarony Polskie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 184) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.