Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes firmy Abramczyk: Firmy rodzinne mogą się tak samo dobrze rozwijać w przyszłości jak robią to teraz

  • Autor: Magdalena Brzózka, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-04-2011, 14:23
Prezes firmy Abramczyk: Firmy rodzinne mogą się tak samo dobrze rozwijać w przyszłości jak robią to teraz

Każda statystyka pokazuje, że większość dochodu narodowego w Polsce tworzą firmy małe i średnie, z których znakomita większość jest właśnie firmami rodzinnymi. Poza przedsiębiorstwami, które powstały na bazie firm prywatyzowania firm państwowych, gdzie często kontynuatorami działań są inwestorzy zagraniczni, wszystkie inne liczące się podmioty zostały stworzone przez wspierających siebie członków rodzin - mówi Ryszard Abramczyk, prezes zarządu firmy Abramczyk, która zajmuje się importem, przetwórstwem i sprzedażą, surowców i gotowych wyrobów rybnych.

- Nie widzę jakichkolwiek przesłanek sugerujących aby przyszłość firm rodzinnych była w jakiś szczególny sposób zagrożona. Wszystko będzie zależeć od jakości ich zarządzania. Firmy dobrze kierowane będą się rozwijać. Przedsiębiorstwa bez dobrej strategii i skutecznej jej realizacji będą słabły, a część z nich nie przetrwa. Firmy rodzinne mogą się tak samo dobrze rozwijać w przyszłości jak robią to teraz - mówi Ryszard Abramczyk.

Jego zdaniem problem z dostępnością do kapitału może być ograniczeniem dla części podmiotów, szczególnie małych i we wstępnej fazie rozwoju.

- Niemniej uważam, że dobry, czyli bezpieczny i atrakcyjny z punktu widzenia zwrotu zaangażowanego kapitału, pomysł na biznes zawsze znajdzie możliwość pozyskania dostępu do kapitału niezbędnego do jego rozwoju. Aktualnie przedsiębiorstwa mają możliwość pozyskiwać kapitał z bardzo wielu źródeł. Instytucje finansujące przedsiębiorstwa dobrze wiedzą, że dobre przedsiębiorstwa mogą również im przynosić ponadprzeciętne korzyści - dodaje.

Zdaniem Ryszarda Abramczyka jeśli firma rodzinna odnosi sukcesy i kapitał pozyskany z publicznej emisji ma być spożytkowany na przyśpieszenie rozwoju to zapewne inwestorzy nie będą zainteresowani w podjęciu jakichś zdecydowanych zmian w strategii przedsiębiorstwa. Jeśli jednak emisja akcji podyktowana jest w pewnym sensie zamiarem przeorientowania części dotychczas stosowanych rozwiązań, kultura organizacyjna takiej firmy może ulec dużym zmianom, łącznie z utratą jej postrzegania, a przede wszystkim funkcjonowania, jako firma rodzinna.

- Upublicznienie akcji przedsiębiorstwa powinno wiązać się z chęcią pozyskania dodatkowego kapitału dla spółki w imię finansowania jej dalszego rozwoju. Innej, czyli wizerunkowej lub związanej z de facto sprzedażą firmy, przesłanki nie traktuję poważnie. Nasza firma finansuje swój rozwój z innych źródeł, które na obecnym są wystarczające. Biorąc pod uwagę naszą kondycję finansową mamy wręcz nadmiar możliwości korzystania z różnych form dostępu do kapitału. Prowadzimy duże inwestycje zarówno w wymiarze rynkowym jaki i infrastrukturalnym ale nie wymaga to zwrócenia się do inwestorów zewnętrznych z ofertą zakupu naszych akcji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH