Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Prezes Hortimeksu na FRSiH: Trend eko coraz częściej bazuje na podprogowym lęku

- Połowę istnienia naszej firmy, zarabialiśmy na tworzeniu dodatków do żywności a drugą połowę zarabiamy na ich oczyszczaniu - powiedział Mateusz Kowalewski, prezes zarządu Hortimex Plus podczas debaty "Produkt przemawia do klienta - co komunikuje nam opakowanie" w czasie XI FRSiH.

Prezes Hortimeksu na FRSiH: Trend eko coraz częściej bazuje na podprogowym lęku
Mateusz Kowalewski, prezes zarządu Hortimex Plus

W latach 90-tych dominował czynnik cenowy, więc producenci szukali rozwiązań niskokosztowych, czyli dodatków. Obecnie o wyborze żywności decyduje czynnik prozdrowotny, więc producenci oczyszczają etykiety. Z tego powodu nasi klienci mają obecnie przed sobą wyzwanie efektywnego i zgodnego z prawem pokazania składu produktów oraz wartości odżywczych. Konsumenci poszukują prostej informacji czy coś zdrowe czy nie. Legalnie wyprodukowana żywność nigdy nie jest niezdrowa, ale pewne składniki powinniśmy spożywać z ostrożnością. Na rynku toczy się więc swoista gra z konsumentem, który chce kupować żywność naturalną, a producentom zależy na takim komunikowaniu, właściwości ich produktów, by klient myślał, że ich produkt jest naturalny. np. sugerując, że napój jest sokiem. Zdarza się też umieszczenie informacji, że produkt nie zawiera cukru, a w rzeczywistości zawiera sok jabłkowy który z punktu widzenia wartości odżywczych ma w sobie cukier tylko pod inną postacią. To nie są działania nieuczciwe ale są nieetyczne - zauważył Mateusz Kowalewski.

Odnosząc się do trendów dominujących na rynku prezes Hortimex Plus powiedział - Chciałabym wcielić się w adwokata diabła i wskazać, że trend eko i wolne od GMO, z punktu widzenia cywilizacji i konieczności wyżywienia rosnącej populacji są nieefektywne. Mamy więc do czynienia z typowym konfliktem ideologicznym, bo konsument chce jeść ekologicznie, ale aby wyżywić rosnącą populację żywnością eko, trzeba byłoby wykarczować wszystkie lasy deszczowe na naszej planecie pod takie uprawy. Rolnictwo eko nie jest w stanie zapewnić wystarczającej ilości pożywienia dla zaspokojenia populacji światowej. Jesteśmy więc skazani na uprawy z zastosowaniem wysokowydajnych technologii rolniczych - mówił.

- Dlatego chciałbym zauważyć, że w trendzie eko edukacja posuwa się często do podprogowego straszenia. Mój produkt jest zdrowszy, bo nie zawiera określonego składnika opatrzonego literką E. Taki zły cień rzuca się na gumę guar, pomimo, że ma one udowodnione działanie na obniżenie poziomu cholesterolu. W jakimś sensie więc edukacja ta budowana jest na lęku, często nieuzasadnionym - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mateusz Kowalewski RSS ALERT    /    Hortimex RSS ALERT    /    dodatki do żywności RSS ALERT    /    trend eko RSS ALERT    /    żywność ekologiczna RSS ALERT    /    FRSiH 2018 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.234.228.185
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.