Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ITRO: Stworzyliśmy nowe narzędzie promocji eksportu

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-07-2015, 12:43
Prezes ITRO: Stworzyliśmy nowe narzędzie promocji eksportu
Sebastian Sadowski-Romanov, prezes firmy ITRO (fot. mar.pras.)

Mamy nadzieję, że nasze rozmowy z Ministerstwem Gospodarki przyniosą pozytywne rezultaty i uda się na powołać grupę roboczą złożoną z najważniejszych instytucji odpowiedzialnych za promocję Polski i szybkie wdrożenie Polskiej Wirtualnej Wystawy Narodowej w ekosystem promocji Polski - zaznacza w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Sebastian Sadowski-Romanov, prezes firmy ITRO.

- W jaki sposób narzędzia IT mogą wspierać eksport polskiej żywności?

W dobie Internetu podstawą komunikacji jest e-mail i telefon, w przypadku kontaktów zagranicznych równie często wykorzystuje się także komunikatory internetowe, takie jak np. Skype. Na podstawie doświadczeń firm, z którymi współpracuję, mogę stwierdzić, że obecnie nie ma eksportu bez Internetu. Oczywiście można – a nawet powinno się - wykorzystywać Internet również do prezentacji oferty swojej firmy. Dziś głównie czyni się to przez firmowe strony WWW i portale, gdzie umieszcza się oferty handlowe.

- Jakiego typu rozwiązania są najskuteczniejsze?

Tak naprawdę rozwiązania należy dopasowywać do potrzeb i zasobów. Wdrożenie najlepszych systemów IT nie zapewni wzrostu wydajności, jeżeli pracownicy nie będą ich używać. Jednak, jeżeli spojrzymy na duże korporacje, to wydają one bardzo duże pieniądze na systemy IT - począwszy od zarządzania procesem produkcji, poprzez systemy CRM (Customer Relationship Managament) do systemów monitoringu pracy, raportowania, badania dużych ilości danych typu Big Data, zintegrowanych zakupów, zarządzania stanami magazynowymi i integracji swoich systemów z systemami dostawców i pewnie można by tego jeszcze wiele wymienić.

- Jak to wygląda, jeśli chodzi o sektor małych i średnich przedsiębiorstw?

W przypadku firm z sektora MŚP stawiałbym po pierwsze na systemy CRM, ponieważ podtrzymywanie ciągłości kontaktów z klientem przy rotacji pracowników jest ważne i trudne do kontrolowania. Systemy mailingowe do wysyłania poczty elektronicznej oraz oprogramowanie pozwalające na budowanie bazy danych potencjalnych klientów. Jeżeli organizacja jest większa, to na pewno potrzebuje systemów sprzedaży zintegrowanych z systemami magazynowym.  Każde oprogramowanie, które można wdrożyć w organizacji i przekonać do używania pracowników, na pewno przyniesie wymierne korzyści. Często jednak oprogramowanie jest źle dobierane lub opór pracowników podczas wdrażania oprogramowania jest tak duży, że nie przynosi to większych efektów. Warto korzystać z dobrych rozwiązań stosowanych w znanych nam firmach lub robić to poprzez wyspecjalizowane firmy, jednak z dużą rozwagą dobierając oprogramowanie do naszych potrzeb, zasobów ludzkich i planów rozwoju organizacji.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH