REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Izby Opakowań: Za wartość dodaną w opakowaniu musimy dodatkowo zapłacić.

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 04-04-2011, 13:59
Prezes Izby Opakowań: Za wartość dodaną w opakowaniu musimy dodatkowo zapłacić.
Wacław Wasiak, dyrektor Polskiej Izby Opakowań

Trzeba pamiętać, że opakowanie stanowi integralną część produktu, tak w znaczeniu materialnym jak i ekonomicznym. Jego koszt stanowi część kosztu kupowanego wyrobu - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Wacław Wasiak, dyrektor Polskiej Izby Opakowań.

REKLAMA

Konsument, w większości przypadków, chce kupić produkt jak najtaniej. Chce płacić za zawartość opakowania, a w mniejszym stopniu za opakowanie. - Stąd zarówno producenci określonych wyrobów (produktów), jak i opakowań muszą uwzględniać relacje pomiędzy kosztem produktu netto i opakowania. To muszą być „rozsądne relacje" określone indywidualnie z uwzględnieniem rodzaju produktu, jego przeznaczenia, zamożności konsumentów itp. - mówi Wacław Wasiak.

To ważny problem. Trzeba bowiem pamiętać, iż rynek opakowań w Polsce jest o połowę mniejszy od rynku krajów wysoko rozwiniętych. Dowodzi temu porównanie zużycia opakowań w Polsce (w ujęciu wartościowym) per capita ze zużyciem w takich krajach jak: Niemcy, Francja, Szwajcaria, USA. Dla Polski wskaźnik ten wynosi ok. 160 euro, zaś dla w/w krajów ok. 320-340 euro.

- Skąd ta różnica. Z różnicy rynków, odpowiadających zdolności nabywczej ludności. Dopóki nasz produkt krajowy brutto per capita (na mieszkańca) będzie o połowę mniejszy od PKB per capita w w/w krajach, to i zużycie opakowań, ściśle związane z wolumenem konsumpcji będzie proporcjonalnie mniejsze - mówi dyrektor Polskiej Izby Opakowań.

Sytuacja ta stanowi duże wyzwanie dla projektantów i producentów materiałów opakowaniowych i opakowań. Chodzi o to aby nie rezygnując z powiększania „wartości dodanej" opakowań, jakie niesie funkcjonalność, czynić to jak najmniejszym kosztem. Trudne. Prawie nieosiągalne. Ale dlatego właśnie stanowi wyzwanie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 274) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH