Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Izby Opakowań: Za wartość dodaną w opakowaniu musimy dodatkowo zapłacić.

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 04-04-2011, 13:59
Prezes Izby Opakowań: Za wartość dodaną w opakowaniu musimy dodatkowo zapłacić.
Wacław Wasiak, dyrektor Polskiej Izby Opakowań

Trzeba pamiętać, że opakowanie stanowi integralną część produktu, tak w znaczeniu materialnym jak i ekonomicznym. Jego koszt stanowi część kosztu kupowanego wyrobu - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Wacław Wasiak, dyrektor Polskiej Izby Opakowań.

Konsument, w większości przypadków, chce kupić produkt jak najtaniej. Chce płacić za zawartość opakowania, a w mniejszym stopniu za opakowanie. - Stąd zarówno producenci określonych wyrobów (produktów), jak i opakowań muszą uwzględniać relacje pomiędzy kosztem produktu netto i opakowania. To muszą być „rozsądne relacje" określone indywidualnie z uwzględnieniem rodzaju produktu, jego przeznaczenia, zamożności konsumentów itp. - mówi Wacław Wasiak.

To ważny problem. Trzeba bowiem pamiętać, iż rynek opakowań w Polsce jest o połowę mniejszy od rynku krajów wysoko rozwiniętych. Dowodzi temu porównanie zużycia opakowań w Polsce (w ujęciu wartościowym) per capita ze zużyciem w takich krajach jak: Niemcy, Francja, Szwajcaria, USA. Dla Polski wskaźnik ten wynosi ok. 160 euro, zaś dla w/w krajów ok. 320-340 euro.

- Skąd ta różnica. Z różnicy rynków, odpowiadających zdolności nabywczej ludności. Dopóki nasz produkt krajowy brutto per capita (na mieszkańca) będzie o połowę mniejszy od PKB per capita w w/w krajach, to i zużycie opakowań, ściśle związane z wolumenem konsumpcji będzie proporcjonalnie mniejsze - mówi dyrektor Polskiej Izby Opakowań.

Sytuacja ta stanowi duże wyzwanie dla projektantów i producentów materiałów opakowaniowych i opakowań. Chodzi o to aby nie rezygnując z powiększania „wartości dodanej" opakowań, jakie niesie funkcjonalność, czynić to jak najmniejszym kosztem. Trudne. Prawie nieosiągalne. Ale dlatego właśnie stanowi wyzwanie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 661) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.