Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Krzysztof Pawiński o ekspansji Maspeksu poza Europę

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-01-2012, 11:35
Prezes Krzysztof Pawiński o ekspansji Maspeksu poza Europę
Krzysztof Pawiński – prezes, Grupa Maspex Wadowice

Nie mamy ambicji podbijać takich olbrzymich rynków jak Indie czy Chiny, ponieważ trzeba mierzyć siły na zamiary. Wolimy być liderem na mniejszych i znanych rynkach, niż outsiderem wśród gigantów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice.

Jak dodaje, doświadczenie niejednokrotnie pokazało, że łatwiej jest robić biznes bliżej - w Unii Europejskiej - gdzie gusta konsumentów są podobne, a bariery dostępu są o wiele niższe, niż w odległych krajach.

- Niezmiennie od początku bardzo ważnym dla nas rynkiem jest Europa Środkowo-Wschodnia. W tych krajach jesteśmy od dawna, można powiedzieć tutaj najlepiej czujemy biznes i osiągamy bardzo dobre wyniki. To rynek, który ma również duży potencjał wzrostu - tłumaczy Krzysztof Pawiński.

Maspex prowadzi działalność eksportową na dużą skalę - produkty grupy trafiają do ponad 50 krajów na całym świecie. - Jednak za pomocą kontraktów nie można zbudować takiej pozycji, jaką mamy na rynku polskim, czeskim, rumuńskim czy bułgarskim, gdzie prowadzimy dodatkowo działalność produkcyjną i marketingową. To oczywiście nie zmienia faktu, że cały czas staramy się rozwijać nasze działania eksportowe. Rynki się otwierają i znacznie ułatwiają eksport. Na Bałkanach jesteśmy obecni w Bułgarii i Rumunii, gdzie mamy zakłady produkcyjne, a więc pozostałą część regionu możemy obsługiwać z tych państw - komentuje prezes Maspeksu.

Produkty firmy dostępne są także w Rosji. - Biorąc pod uwagę naszą sprzedaż w porównaniu z innymi krajami, Rosja to dla nas ciągle mały rynek. Jesteśmy tam obecni w dwóch lokalizacjach - Moskwa oraz Petersburg, z ofertą soków Kubuś, który tam nazywa się Tedi oraz brandem La Festa (czekolady, cappuccino). Oba obszary mają jeszcze duży potencjał rozwoju - potwierdza Krzysztof Pawiński.

- Rynek rosyjski nie jest rynkiem łatwym. Na niekorzyść inwestorów wpływają nie tylko uwarunkowania administracyjne i specyficzne wymogi odnośnie produktów, ale również rozmiary tego kraju - odległości i kilka stref czasowych co przekłada się na utrudnienia logistyczne. Ponadto jest to rynek dojrzały - są tam obecni wszyscy liczący się światowi i europejscy gracze. Jeśli chodzi o rynek napojów, to został on skonsolidowany i podzielony pomiędzy firmy PepsiCo i Coca-Colę - podsumowuje Krzysztof Pawiński.

Czytaj także: Maspex będzie rozszerzać markę Tiger na inne kategorie

Wkrótce na łamach serwisu portalspozywczy.pl ukażą się kolejne części wywiadu z prezesem Krzysztofem Pawińskim.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 108) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH