Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Prezes MP: Francja to jeden z najtrudniejszych rynków w Europie

Duża konkurencja i silnie skoncentrowany handel powodują, że we Francji bardzo mało jest polskich produktów brandowych. Nie spotkałem liczących się polskich brandów na tym rynku - ocenia Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich.

Prezes MP: Francja to jeden z najtrudniejszych rynków w Europie
Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich. Fot. MP

Jego zdaniem, polskie firmy mogą próbować wejść na rynek francuski na dwa sposoby. - Jedna droga wiedzie przez produkty private label, ponieważ ten rynek jest bardzo skonsolidowany i większość handlu odbywa się poprzez sieci handlowe. Druga droga to sprzedaż w tzw. ethnic food, czyli narodowych stoiskach. Niestety w ten sposób można osiągać relatywnie niższe obroty niż na przykład w Wielkiej Brytanii - mówi prezes Makaronów Polskich.

- My staramy się wchodzić na ten rynek głównie poprzez udział w różnych przetargach w segmencie private label. Bierzemy też udział w targach, nie tylko we Francji - dodaje.

Jak ocenia, polskie towary we Francji są słabo reprezentowane, a szczególnie produkty brandowe. - Nie spotkałem liczących się polskich brandów na tym rynku. Przy dużej koncentracji handlu wypromowanie brandu jest bardzo trudne. Pod tym względem łatwiej jest w Niemczech, gdzie wielu dystrybutorów wyspecjalizowało się w handlu polskimi produktami, ale nie tylko w segmencie ethnic food, czyli sklepach z żywnością poszczególnych krajów, ale także w sklepach szerokiego rynku - mówi Zenon Daniłowski.

- We Francji nie mamy takich partnerów. Wydaje się, że żadna polska firma mocno tam nie zaistniała - dodaje.

To wszystko sprawia, że polskie firmy bardzo ostrożnie wchodzą na rynek francuski z produktami brandowymi i raczej idą w kierunku półproduktów lub reklamują się jako producenci private label.

Zdaniem Zenona Daniłowskiego, na trudności rynku francuskiego nakłada się kilka elementów.

- Po pierwsze to kwestie historyczne - nie zdobyliśmy tam miejsca w odpowiednim momencie i teraz jest nam trudniej. Po drugie, Francja ma inną kuchnię niż Polska. Pod tym względem bliżej nam do kuchni niemieckiej. Trzeci czynnik - Francja jest relatywnie daleko od Polski, a koszt logistyki jest bardzo istotny. Te trzy elementy prawdopodobnie składają się na brak sukcesów - mówi.

- Kolejnym faktem jest francuska Polonia, która nie jest zbyt liczna, dużo mniejsza niż w np. w Anglii. Tymczasem Polacy ciągną za sobą upodobania kulinarne i są ambasadorami polskiej żywności. W przypadku Francji tego brakuje - dodaje prezes Makaronów Polskich.

Przeczytaj także:

Kierownik CCIFP: Rynek francuski ma ogromny potencjał, ale może być trudny

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

więcej informacji:

Zenon Daniłowski RSS ALERT    /    Makarony Polskie RSS ALERT    /    Francja RSS ALERT    /    eksport żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.31.145
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.