REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes ND Polska: Zachodni przewoźnicy wytoczyli nie te armaty

  • wnp.pl
  • Autor: Piotr Stefaniak, wnp.pl
  • Data: 13-06-2015, 10:36
Prezes ND Polska: Zachodni przewoźnicy wytoczyli nie te armaty
(fot. ND Polska)

Nie widzę warunków, żeby kraje zachodnie - wprowadzając ograniczenia dla obcych przewoźników - mogły zwiększyć swój potencjał transportu drogowego. To raczej kwestia urażonych ambicji. Może się okazać, że w dalszym ciągu będą tam pracować Polacy, za niewiele większe pieniądze w porównaniu do stawek polskich, a przy większych kosztach utrzymania - mówi Jarosław Bartczak, prezes ND Polska, obecnie grupa XPO Logistics.

REKLAMA

Jaka jest koniunktura w europejskim transporcie drogowym, który odbija przecież koniunkturę gospodarki europejskiej?

- Jest zróżnicowana, zarówno pod względem rodzajów transportu, jak i kierunków geograficznych.

Logistyka kontraktowa ma się nieźle, podobnie jak przewozy krajowe. Duże różnice widać natomiast w transporcie międzynarodowym.

Dobra koniunktura przewozów utrzymuje się od kilkunastu miesięcy w relacjach do/z Niemiec i Wielkiej Brytanii, w ostatnich kilku tygodniach ożywiła się też do Hiszpanii. Nadal natomiast w stagnacji są zlecenia transportowe we Francji i Włoszech.

Niestety, te trendy nie są na tyle silne, aby sytuacja na rynku logistycznym w Europie wróciła na normalne tory i do poziomu sprzed kryzysu 2008 roku. Szczególnie, że dochodzi do tego sytuacja geopolityczna w Europie Wschodniej. Tylko nasz transport do/z Rosji zmalał w tym roku o ok. 40 proc. Dotyczy to zarówno towarów polskich, jak i z krajów zachodnich.

Na te warunki nakładają się kontrowersyjne posunięcia, typu wprowadzenia płac minimalnych dla kierowców operujących w Niemczech…

- Tak, odczuwamy skutki takich regulacji, bowiem ND Polska dysponuje własną flotą 450 ciężarówek oraz ponad 220 naszych współpracowników i zatrudnia 620 kierowców.

Niejasna jest sytuacja obowiązywania przepisów MiLog w Niemczech, choć musimy je respektować. O wprowadzeniu płac minimalnych dla kierowców mówi się w krajach Beneluksu.

Zarazem we Francji zaczęły się regularne kontrole, czy kierowcy nie śpią w weekendy w kabinach. To stwarza zły klimat dla naszej działalności i podnosi jej koszty.

Czy to oznacza, że polskie firmy transportu drogowego będą ograniczać aktywność w przewozach międzynarodowych?

- Nasi przewoźnicy zdobyli pozycję wiodąca w Unii Europejskiej, ale może ona zostać zachwiania, jeżeli dojdzie do rozszerzenia narodowych restrykcji. Sprawy nie są jednak jeszcze przesądzone, wiele zależy od decyzji Komisji Europejskiej.

Wychodząc z tych przesłanek, ND Polska była jednym z inicjatorów zrzeszenia Transport i Logistyka, skupiających duże i średnie firmy transportowe w kraju. Wspólnie pracujemy nad przedstawieniem rządowi polskiemu i Komisji Europejskiej skutków wprowadzenia ograniczeń krajowych, także tych polskich - np. obowiązku płacenia kierowcom ryczałtu za hotel. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH