Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes OMD: Przewaga konkurencyjna nie tkwi w możliwościach produkcyjnych, lecz w budowaniu marki

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-06-2017, 13:35
Prezes OMD: Przewaga konkurencyjna nie tkwi w możliwościach produkcyjnych, lecz w budowaniu marki
Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego OMD; fot. PTWP

- Polski przemysł spożywczy jest skoncentrowany na produkcji, a musi popracować nad profesjonalnym marketingiem. Przewaga konkurencyjna nie tkwi w możliwościach produkcyjnych, lecz w budowaniu marki - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego OMD.

Zdaniem Jakuba Bierzyńskiego, problemy w budowaniu marki w głównej mierze wynikają z braku doświadczenia producentów żywności w Polsce. - Duże marki jak np. Wedel czy Pudliszki zostały wykupione przez zagraniczne koncerny. Z kolei polskie firmy, najczęściej rodzinne, w tym czasie startowały praktycznie od zera. Wśród polskich firm ciężko znaleźć przykład, w którym prywatyzacji przez rodzimy kapitał uległyby duże przedsiębiorstwa w branży spożywczej. W związku z tym z jednej strony mieliśmy zagranicznych inwestorów, a z drugiej - rodzimych producentów, którzy budowali swoje firmy od podstaw, jak np. firma Mokate. Dla firm, które dopiero zaczynają działać na rynku priorytetem jest produkcja i dystrybucja. Potrzeba marketingu, możliwości finansowe i myślenie o marce przychodzi dopiero w kolejnym etapie - tłumaczy Jakub Bierzyński.

- Polski przemysł spożywczy jest skoncentrowany na produkcji, a musi popracować nad profesjonalnym marketingiem. Przewaga konkurencyjna nie tkwi w możliwościach produkcyjnych, lecz w budowaniu marki - dodaje.

Jak zaznacza prezes OMD, są wyjątki od reguły jak: Mokate, Drosed, Bakoma, Tarczyński, Henryk Kania. Jego zdaniem, Maspex jest świetnym przykładem firmy, która od dawna w bardzo przemyślany sposób zarządza portfolio swoich marek.

Firmy debiutujące na rynku na wstępie zajmują się budową dystrybucji, a nie tworzeniem brandu.

- Oba te działania powinny iść w parze. Mocnej marce łatwiej będzie budować dystrybucję. To przekłada się na obroty, a tym samym jest więcej środków na inwestycję w brand. Kompetencje marketingowe dla polskich firm są trudniej dostępne niż np. sprzedażowe. Tę umiejętność mają międzynarodowe koncerny, które prowadzą bardzo agresywną politykę marketingową i w wielu przypadkach wygrywają z polskimi producentami osiągając duże zyski - komentuje Jakub Bierzyński.

Zaznacza, że także zagraniczne koncerny nie wystrzegają się błędów marketingowych, np. ograniczając koszty poprzez stosowanie tej samej reklamy na całym świecie, co jest absurdalne, ponieważ skala oszczędności jest minimalna. Z kolei brak dostosowania reklamy do lokalnej specyfiki kraju, w którym jest reklamowany produkt jest ogromnym błędem, ponieważ rynek spożywczy pod względem kultury w wielu państwach jest bardzo zróżnicowany. Jedzenie, kuchnia, jest kwintesencją kultury narodowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 701) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH