Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes OMD: Ten kto zbuduje nową kategorię na rynku będzie jej liderem

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 27-06-2017, 12:18
Prezes OMD: Ten kto zbuduje nową kategorię na rynku będzie jej liderem
Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego OMD; fot. PTWP

- Ten kto zbuduje daną kategorię na rynku będzie jej liderem. Trzeba rozważyć czy warto wydać te kilkanaście milionów złotych czy może poczekać aż któryś z gigantów weźmie na siebie trud i wydatki marketingowe i próbować naśladować jego sukces, osiągając oczywiście o wiele mniejsze korzyści - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego OMD.

Jak podkreśla Jakub Bierzyński, w marketingu nie ma generalnych prawd dotyczących całych sektorów. Zawsze trzeba rozpatrywać sumiennie każdy przypadek.

- Gdy wprowadza się tak dużą innowację produktową i buduje się jednocześnie kompletnie nowy segment rynku, trzeba przeznaczyć odpowiednią ilość pieniędzy i ponieść ryzyko budowania tego rynku. Taka inwestycja może kosztować nawet kilkanaście milionów złotych, ponieważ zbudowanie nowych przekonań i nawyków ludzkich jest bardzo kosztowne. Trzeba trafić w odpowiednie potrzeby, zrobić badania, ile osób byłoby zainteresowanych takim produktem. Rozważyć wszystkie za i przeciw, czy to ryzyko jest opłacalne i czy ta inwestycja w zależności od wielkości rynku będzie się zwracać - tłumaczy.

Ale - jego zdaniem - nagroda za poniesione ryzyko bywa bardzo wysoka. - Ten kto zbuduje daną kategorię na rynku będzie jej liderem. Trzeba rozważyć czy warto wydać te kilkanaście milionów złotych czy może poczekać aż któryś z gigantów weźmie na siebie trud i wydatki marketingowe i próbować naśladować jego sukces, osiągając oczywiście o wiele mniejsze korzyści - dodaje prezes OMD.

Dobrym przykładem budowania nowej kategorii i nowych potrzeb konsumentów są paczkowane kabanosy, które stały się synonimem słonej przekąski. - Kabanosy na rynku oczywiście funkcjonują od dawna, ale dopiero od jakiegoś czasu można je kupić w formie paczkowanej – a nie na wagę – w takich miejscach jak stacje benzynowe. Wykreowane je jako przekąskę. To dobry przykład budowania nowych potrzeb konsumentów - tłumaczy Jakub Bierzyński.

Z ekspertem rozmawialiśmy także o segmencie wód butelkowanych - o rzetelnym informowaniu konsumentów o różnicy pomiędzy wodami źródlanymi, a mineralnymi. Większość konsumentów określa wody w butelce wyłącznie jako mineralne. Sami producenci nie podkreślają zróżnicowania swoich produktów na rynku, co mogłoby przełożyć się na zwiększoną sprzedaż ich produktów.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 701) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH