Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes PAIH: Umowa UE z Japonią szansą dla polskich producentów wołowiny, słodyczy i wódki

  • Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-09-2018, 10:49
Prezes PAIH: Umowa UE z Japonią szansą dla polskich producentów wołowiny, słodyczy i wódki
Tomasz Pisula, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Fot. PTWP

Azjaci bardzo wysoko cenią europejską jakość, są gotowi płacić za nią dwukrotnie lub trzykrotnie więcej, ale muszą wiedzieć, że kupują produkt klasy premium – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Pisula, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Dla polskich producentów żywności umowa UE-Japonia, która została podpisana w lipcu tego roku, jest szansą na zwiększenie eksportu na japoński rynek. Które sektory branży spożywczej mogą najbardziej skorzystać z nowych przepisów oraz na jakie aspekty specyfiki japońskiego rynku polscy producenci powinni zwrócić uwagę? 

Na mocy tej umowy ok. 85 proc. unijnych produktów rolno-spożywczych eksportowanych do Japonii może być zwolniona z cła. Szykują się obniżki podatków na mięso wołowe. Jest to duża szansa dla naszych producentów. Japonia cały czas broni się przed polską wieprzowiną, co wiąże się z zagrożeniem afrykańskim pomorem świń. Możemy natomiast powalczyć z europejskimi konkurentami o japoński rynek serów i produktów mlecznych. 

W „europejskim pakiecie”, który trafia na japoński rynek, bardzo dobrze sprzedają się również słodycze, w tym czekolada oraz przetworzone produkty pomidorowe, czyli soki, pasty, koncentraty. Ponadto w grupie ponad 200 produktów rolno-spożywczych, co do których Japończycy zgodzili się na szczególny status ze strony europejskiej, znalazła się polska wódka. Traktujemy to jako duży sukces i szansę dla polskich eksporterów. 

Japończycy są bardzo dumni z rodzimych produktów, także alkoholowych. Szczególnym szacunkiem darzą miejscowe piwo. Dlatego zalecalibyśmy wnikliwą analizę rynku i rozważenie projektów joint venture. Bez problemu natomiast sprzedaje się tam polska wódka. Azjaci lubią alkohol, a polski uchodzi za ten z górnej półki. 

Henryka Bochniarz mówiła w jednym z wywiadów, że Japończycy przywiązują dużą wagę do jakości produktów i lubią produkty z Europy, pod warunkiem, że jest to asortyment wysokiej jakości. 

Azjaci bardzo wysoko cenią europejską jakość, są gotowi płacić za nią dwukrotnie lub trzykrotnie więcej, ale muszą wiedzieć, że kupują produkt klasy premium. 

Warto pokazywać, że sprzedajemy produkty nie tylko z Unii Europejskiej, ale też z Polski. Wszystko po to, by budować obecność i emocje związane z polską flagą na japońskim rynku . Musimy wykształcić swego rodzaju pamięć i zachowania konsumenckie, żeby Japończycy wracali po nasze produkty.

Obszerny wywiad z Tomaszem Pisulą, prezesem Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, będzie można przeczytać we wrześniowym numerze Rynku Spożywczego.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 782) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.