Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Prezes PAIH: w 2018 r. wzrosło zainteresowanie polskich przedsiębiorców rynkami odległymi od UE

W 2018 r. wzrosło zainteresowanie polskich firm Azją Południowo-Wschodnią czy Afryką. Przedsiębiorcy chętniej też rozmawiali z naszymi przedstawicielami o działalności na terenie Europy” - powiedział PAP prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Tomasz Pisula.

Prezes PAIH: w 2018 r. wzrosło zainteresowanie polskich przedsiębiorców rynkami odległymi od UE
Tomasz Pisula, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu fot. PTWP

"Rok 2018 był pierwszym rokiem działalności Agencji w nowych realiach budżetowych. Skupiliśmy się na jak najszybszym otwarciu zagranicznych biur handlowych. W tym roku kończymy ten proces. W sumie Agencja uruchomiła 70 zagranicznych placówek" - wskazał szef PAIH.

Jak wyliczył zagraniczne biura Agencji obsłużyły w 2018 roku ponad 10 tys. zapytań od polskich firm - ponad 3 tys. w Europie, ok. 2 tys. w Ameryce i przeszło 1 tys. w Azji.

"Nowy rok będzie okresem bacznej obserwacji aktualnej sieci i zastanawiania się, czy podjęliśmy słuszne decyzje kadrowe; czy biura, które mamy są w optymalnych lokalizacjach zarówno w obrębie danego kraju, jak i regionu" - mówił Pisula.

Zanaczył, że działalnoś PAIH jest wynikiem ogólnych zjawisk gospodarczych w Polsce. "Polskie firmy coraz śmielej wychodzą na zagraniczne rynki, a my staramy się ten proces przyspieszać czy ułatwiać". Jak powiedział, w ciągu każdego kwartału zagraniczne placówki Agencji na całym świecie otrzymują ok. 3 tys. nowych zapytań od firm.

"Cieszą nas pierwsze duże projekty w Afryce" - powiedział Pisula. Dodał, że mimo "pewnej bariery niepewności, lęku ze strony polskich firm" przedsiębiorcy, którzy już zdecydują się na działalność w tym rejonie, dobrze sobie radzą.

Wspomniał, że w 2018 r. oddział PAIH w Nairobi pomógł w wejściu na rynek ośmiu polskim firmom z branży budowlanej, meblowej. "Zwiększa się też kenijskie porfolio naszych klientów z sektora medycznego i tele-medycyny. Dzięki współpracy z lokalnymi dystrybutorami, wsparliśmy także sprzedaż takich marek spożywczych, jak Sante. Z kolei do Senegalu trafiają regularnie dostawy polskich jabłek" - powiedział.

Według niego w tym regionie w specyficzny sposób robi się interesy. Głównie ze względu na bariery związane z miejscową biurokracją, ich przełamywanie jest czasochłonne - wyjaśnił.

Mówiąc o wsparciu PAIH na rynkach rozwiniętych, Pisula wskazał m.in. Stany Zjednoczone, Koreę Południową, Japonię, Singapur. "Tam są bardzo dobrze działające biura, które obsługują najcenniejszych inwestorów, jakich mamy w portfolio" - powiedział Pisula. Amerykańskie oddziały PAIH właśnie finalizują prace przy zakładaniu filii dwóch polskich spółek z segmentu nowych technologii.

Zdaniem Pisuli polscy przedsiębiorcy coraz bardziej interesują się też rynkiem Azji Południowo-Wschodniej. Chodzi zarówno o sektor zaawansowanych usług, jak i produkcyjny. "Pracujemy z dużą grupą polskich firm z segmentu fin-tech w Singapurze, który uchodzi za chłonny rynek dla technologii związanych z bankowością" - powiedział.

więcej informacji:

eksport RSS ALERT    /    rynki eksportowe RSS ALERT    /    handel zagraniczny RSS ALERT    /    PAIH RSS ALERT    /    Polska Agencja Inwestycji i Handlu RSS ALERT    /    Tomasz Pisula RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.151.87
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.