Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes PAIiH: Prace legislacyjne nad ustawą o PAIH mogą zakończyć się w lipcu (wywiad)

  • Autor: PAP
  • Data: 04-07-2017, 08:34
Prezes PAIiH: Prace legislacyjne nad ustawą o PAIH mogą zakończyć się w lipcu (wywiad)
Tomasz Pisula, prezes PAIiH

Szybkie przyjęcie ustawy o PAIH jest kluczowe dla polskiej gospodarki. Mam nadzieję, że nastąpi to jeszcze w lipcu - powiedział prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Tomasz Pisula. Według niego uporządkuje to system wspierania polskich przedsiębiorców za granicą.

PAP: Sejm ma się zająć na najbliższym posiedzeniu projektem ustawy o PAIH. Co jest jej celem?

Tomasz Pisula: Na najbliższym posiedzeniu Sejmu odbędzie się drugie czytanie i, być może już głosowanie, ustawy o powierzeniu niektórych działań z zakresu promocji gospodarki Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH). Celem ustawy jest uporządkowanie systemu wspierania polskich przedsiębiorców na rynkach międzynarodowych. Chodzi zarówno o uporządkowanie kwestii związanych z funduszami unijnymi, z promocją polskich branż za granicą, jak i modernizacją systemu WPHI, czyli Wydziałów Promocji Handlu i Inwestycji.

Polska w dość nieefektywny sposób reprezentowała dotychczas interesy polskich przedsiębiorców za granicą. Nasz system siedział korzeniami w latach 80. I to zarówno, jeśli chodzi o kadrę, jak i miejsca, gdzie te placówki wspierające polskich przedsiębiorców funkcjonowały. Dość powiedzieć, że na 49 placówek ponad 30 znajdowało się na terenie UE. Być może w latach 90. był sens, by pomagać tam polskim firmom. Natomiast teraz to jest rynek otwarty. Polskie firmy mogą tam z powodzeniem działać. Nie ma problemu, żeby uczestniczyły w przetargach publicznych. W zasadzie systemy prawne poszczególnych krajów członkowskich UE są bardzo podobne, zestandaryzowane. Nie ma problemu z dojazdem, nie ma problemu z językiem. Jeżeli mamy ograniczone środki, to warto się skupić na tych rynkach, które są jeszcze przez polskich przedsiębiorców niezdobyte. A jednocześnie takie rynki, gdzie są wyższe marże produktowe, gdzie polskie firmy mogłyby działać pod własnymi markami, a nie jako poddostawcy komponentów dla firm zachodnich, przede wszystkim niemieckich.

Jakie to są rynki?

T.P.: Ameryki Południowej, Afryki i Azji. Wszędzie tam teraz tworzymy placówki handlowe. Założenie wicepremiera Mateusza Morawieckiego, Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, jest takie, że do końca 2019 r. powinniśmy mieć 69 placówek zagranicznych do dyspozycji.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH