Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes PARP: Polska jest w ogonie krajów UE jeśli chodzi o wskaźnik innowacyjności

  • Autor: Magdalena Brzózka, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-06-2010, 09:15

- Z naszych badań wynika, że polskie przedsiębiorstwa nie myślą o innowacyjności i często nie chcą być innowacyjne, bo twierdzą, że nie posiadają odpowiednich środków na finansowanie rozwoju. Wynika to też z mentalności polskich przedsiębiorców, którzy uważają, że inwestowanie w nowoczesne rozwiązania nie przyniesie im szybko finansowych rezultatów. Według przedsiębiorców innowacje nie są najważniejsze, uważają, że innowacje to jest coś bardzo czasochłonnego i kosztochłonnego - mówi Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes PARP.

Według przedsiębiorców głównymi czynnikami rozwoju innowacyjności są finanse - ich zdaniem jest to kosztochłonne a dostęp do funduszy pomocowych UE i finansowania zewnętrznego jest trudny.

- Fundusze europejskie faktycznie nie zapewnią finansowania innowacyjności wszystkich przedsiębiorstw, zwłaszcza, że powoli się kończą. Jednak firmy MSP korzystają z własnych pieniędzy przy finansowaniu inwestycji w tym w innowacje - to jest cecha polskich przedsiębiorstw. Przedsiębiorcy chętnie pożyczają pieniądze na rozwój od znajomych i rodziny a kredyt uznają za oznakę złego funkcjonowania firmy. To zjawisko pozytywne w czasach kryzysu ale w czasach prosperity nie jest już korzystne, bo nie następuje wówczas rozwój firm i innowacyjności - twierdzi Bożena Lublińska-Kasprzak.

PARP w perspektywie finansowej 2007-2013 jest zaangażowana we wdrażanie trzech programów operacyjnych, będących instrumentami realizacji Narodowej Strategii Spójności: PO Innowacyjna Gospodarka (PO IG) z budżetem 3,9 mld EUR, PO Kapitał Ludzki (PO KL) (budżet 672 mln EUR) oraz PO Rozwój Polski Wschodniej (PO RPW) (budżet 2,6 mld EUR).

- PARP na rzecz rozwoju innowacyjności bezpośrednio wspiera przedsiębiorców oraz instytucje otoczenia biznesu działających na rzecz innowacyjności. Prowadzi też działania w zakresie wzrostu poziomu świadomości w obszarze innowacji - dodała Bożena Lublińska-Kasprzak.

Europejski Kongres Gospodarczy 2010 (EEC 2010) w Katowicach to największa impreza biznesowa w Europie Środkowej. W ciągu trzech dni (31 maja - 2 czerwca) w ponad 50 panelach tematycznych wzięło udział około 4000 gości i blisko 700 prelegentów, wśród nich najważniejsze postaci polityki, biznesu i nauki. Organizatorem Kongresu jest Grupa PTWP, wydawca miesięcznika "Nowy Przemysł" i portalu wnp.pl. Najświeższe informacje z Kongresu na stronie eec.wnp.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.