REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes PFBŻ: Działania banków żywności staną się bardziej spójne

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-01-2010, 14:25

W naszym kraju mamy jeszcze wiele do zrobienia, szczególnie w zakresie budowania świadomości nie marnowania jedzenia. Widzimy tu spore możliwości, szczególnie w podjęciu współpracy z firmami, które zaangażują się w kampanie w tym zakresie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

REKLAMA

Rozwój działalności banków żywności zakłada podjęcie działań edukacyjnych w zakresie zdrowego odżywiania. - Badania wskazują, że duża część społeczeństwa nie zwraca uwagi na sposób odżywiania. Ma złe nawyki, które powodują np. otyłość - wskazuje Marek Borowski. - Jako Federacja chcemy zaangażować się w programy, które będą uczyły jak zdrowo się odżywiać a przez to zdrowo żyć. Szczególną uwagę planujemy zwrócić na dzieci. Musimy pamiętać, że żywność to podstawa egzystencji człowieka zarówno w zakresie ilościowym jak i jakościowym - dodaje.

Federacja Polskich Banków Żywności funkcjonuje w Polsce od 13 lat. Z roku na rok zwiększa skalę działań zarówno w zakresie walki z niedożywieniem jak również z ograniczeniem zjawiska marnowania żywności. - Skala prowadzonych działań wymaga od nas profesjonalnego podejścia zarówno w stosunku pozyskiwania i dystrybucji żywności, jak również uświadamiania społeczeństwu, w jaki sposób nie marnować jedzenia - tłumaczy prezes FPBŻ. - W 2010 roku naszym priorytetem będzie integracja wewnątrz Federacji. Chcemy, aby działania banków stały się bardziej spójne, docierały systematycznie do osób potrzebujących wsparcia w postaci jedzenia - zaznacza.

Podkreśla, że Federacja planuje podjęcie szeregu działań, które mają zwiększyć wiedzę na temat niedożywienia oraz skutecznie docierać z pomocą do potrzebujących. - Kolejnym ważnym zadaniem będzie podjęcie działań związanych z rozwojem wolontariatu. Planujemy ogłoszenie konkursu dla banków na ciekawe inicjatywy w tym zakresie - mówi Marek Borowski. - Zależy nam, aby praca z wolontariuszami stała się integralną częścią pracy każdego Banku Żywności - akcentuje.

W tym roku kontynuowana będzie kampania "Nie marnuj jedzenia. Wyrzuć do śmieci stare przyzwyczajenia". Kampania jest realizowana od 2008 roku. Jej celem jest uświadomienie konsumentom negatywnych skutków społecznych marnowania żywności oraz zmiana ich zachowań. Podjęte rozmowy z kolejnymi sponsorami pozwolą nie tylko kontynuować ten projekt, ale również wzbogacić go o nowe elementy.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 958) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH