Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Prologis rezygnuje z funkcji, firma wstrzymuje nowe inwestycje

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 13-11-2008, 16:31

Koncern ProLogis jeden z największych na świecie deweloperów obiektów dystrybucyjnych, poinformował, że Jeffrey H. Schwartz zrezygnował z piastowania funkcji chairman i chief executive officer. W związku z rezygnacją Schwartza, Walter C. Rakowich, poprzedni prezes i chief operating officer firmy, został mianowany przez Radę Powierniczą chief executive officer oraz został członkiem Rady. Stephen L. Feinberg, przewodniczący Rady, podjął się roli prezesa zarządu.

- W obliczu niekorzystnej sytuacji gospodarczej spowodowanej przez zawirowania na rynku kredytów oraz ich negatywnego wpływu na warunki biznesowe na całym świecie, Walt wykorzysta swoje bogate doświadczenie na rynku nieruchomości, obejmujące kwestie operacyjne jak również finansowe. Razem, członkowie zarządu są przygotowani do podejmowania trudnych decyzji niezbędnych do umożliwienia firmie przetrwania kryzysu i utrzymania wiodącej pozycji na rynku - tłumaczy Feinberg.

Rakowich pełnił funkcję prezesa i chief operating officer ProLogis od roku 2005 do teraz. W latach 1999 - 2004 zajmował stanowisko chief financial officer. Ponadto piastował różne stanowiska regionalne, między innymi dyrektora regionu Środkowo-Atlantyckiego w latach 1995 - 1998. Przed dołączeniem do ProLogis, po ukończeniu studiów MBA w Harvard Business School Rakowich pełnił szereg funkcji w firmie Trammell Crow Company w Los Angeles.

Zarząd przyjął docelową wartość nowej aktualizowanej dywidendy za rok 2009 na poziomie 1,00 USD od akcji zwykłej, zależnie od sytuacji na rynku i wymagań REIT w zakresie dystrybucji zysków. Nowa stawka zastępuje poprzednio ogłoszoną na 2009 r. kwotę na poziomie 2,28 USD od akcji i stanowi redukcję o 52 proc. w stosunku do kwoty 2,07 USD od akcji zadeklarowanej w trakcie 2008 r. Działanie to umożliwi firmie zatrzymanie dodatkowego kapitału, który można będzie wykorzystać do spłaty zobowiązań i wzmocnienia bilansu.

Firma poinformowała również, że w odpowiedzi na trudne warunki gospodarcze, w najbliższym okresie ograniczy koszty ogólne i administracyjne o 20 do 25 proc. poprzez redukcję zatrudnienia i ograniczenie wydatków biznesowych. - Bez wątpienia, rynek kredytów i ogólne warunki rynkowe dają nam jasno do zrozumienia, że musimy znacząco obniżyć wydatki - powiedział William E. Sullivan, chief financial officer. - Trudne czasy wymagają trudnych wyborów, a my jesteśmy w trakcie wdrażania naszego planu oszczędnościowego.

Firma poinformowała, że zamierza ukończyć rozpoczęte już projekty budowlane. Jednak w dającym się przewidzieć horyzoncie czasowym firma nie przewiduje żadnych nowych projektów i nie będzie starać się wchodzić na żadne nowe rynki zanim nie nastąpi poprawa sytuacji rynkowej i odzyskanie płynności.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.