Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes PVA: Australia to ‘baner' reklamowy dla eksporterów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 31-05-2012, 10:40
Prezes PVA: Australia to ‘baner' reklamowy dla eksporterów
Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka

Rynek australijski, pomimo geograficznej odległości, jest bardzo ciekawy i warty podjęcia wysiłku, by się na nim znaleźć - uważa Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka (Polish Vodka Association - PVA). - Sądzę, że Australia ze względu na swoją wielkość i znaczenie w regionie powinna być przedmiotem większej uwagi - przede wszystkim instytucji odpowiedzialnych za promocję polskiej gospodarki i polskich produktów, w tym produktów rolno - spożywczych - mówi prezes PVA.

- Według mnie nie można mówić o Australii jako o rynku nieważnym, bo nie ma rynków nieistotnych, są tylko rynki źle spenetrowane, niedostatecznie rozumiane przez polskich eksporterów. Rynek australijski jest przede wszystkim rynkiem odwiedzanym przez miliony turystów z całego świata. Australia jest krajem zasobnych ludzi. Jest to więc rynek pożądany przez eksporterów i producentów różnych wyrobów, także alkoholowych - i whisky, i koniaku, i dżinu, i tequili, i rumu, i wódki oczywiście - mówi Andrzej Szumowski.

- Ze względu na fakt, że Australię odwiedzają miliony turystów rocznie, kraj ten stanowi doskonały „baner" reklamowy dla eksporterów. Turyści, częściej nawet niż rodzimi mieszkańcy, odwiedzają bary czy restauracje. To, co widzą na półce na pewno przekłada się na ich późniejsze decyzje zakupowe w krajach ich stałego zamieszkania - dodaje.

Australia jest dużym producentem między innymi wołowiny, owiec, pszenicy, kukurydzy, cukru. Dlatego eksport tych produktów na rynek australijski może być utrudniony. Dla eksporterów nie powinna natomiast stanowić przeszkody geograficzna odległość Australii.

- Chiny, czy Japonia to też kraje daleko położone. Żyjemy w globalnej wiosce i zasięg nawet najodleglejszych rynków nie stanowi takiego problemu, jak 50 czy 100 lat temu - ocenia prezes PVA.

- Myślę, że Australia to arcyciekawy rynek, godny uwagi oraz podejmowania wspólnych działań, zarówno ze strony polskich firm, jak i instytucji państwowych. Sądzę, że odpowiednie przeanalizowanie potrzeb i możliwości rynku australijskiego oraz szersza pogłębiona informacja na ten temat skierowana do polskich producentów, stworzyłaby większą możliwość dotarcia polskich towarów do australijskiego konsumenta - dodaje Andrzej Szumowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 019) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH