Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes TCC Group: Sieci detaliczne w tym roku będą pod presją niskich cen

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, TCC Group
  • Data: 14-06-2012, 11:02
Prezes TCC Group: Sieci detaliczne w tym roku będą pod presją niskich cen
Richard Beattie, prezes TCC Group

W 2012 r. na sieci detaliczne, zwłaszcza w branży spożywczej na całym świecie, będzie wywierana coraz większa presja, aby zwiększyć obroty i udział w rynku. Będzie to trudne wyzwanie, jako że prognozy co do wzrostu w branży nadal nie są zbyt optymistyczne - uważa Richard Beattie, prezes TCC Group.

- Jedna z największych trudności stojących przed sieciami detalicznymi w warunkach obniżonej koniunktury polega na tym, że klienci są bardziej skłonni nabywać tańsze rzeczy, wydając więcej na towary i produkty firmowe z niższego segmentu. Sieci detaliczne z wysokim procentem obrotów w sektorach innych niż spożywczy również przekonują się, że sprzedaż towarów z wysoką marżą staje się coraz większym wyzwaniem, zwłaszcza w kontekście rozwoju sieciowych sklepów dyskontowych takich jak Amazon - mówi Richard Beattie.

Według badań przeprowadzonych w sieci przez ekspertów IGD ds. rynku detalicznego produktów spożywczych, sprzedaż artykułów żywnościowych w Wielkiej Brytanii będzie wzrastać o 14 proc. do roku 2016, co oznacza wzrost z 6 mld funtów w 2011 r. do 11 mld funtów w 2016 r.

W tym czasie klienci będą również odwiedzać więcej kanałów i poświęcać więcej czasu na wyszukanie najkorzystniejszych transakcji i cen, o czym może świadczyć np. sukces serwisów sieciowych oferujących atrakcyjne rabaty, jak Groupon. Wspomniane tendencje sprawiają, że detaliści będą musieli dołożyć jeszcze większych starań niż dotychczas, aby zatrzymać przy sobie klientów z dużymi wydatkami i zwiększyć obroty związane z nimi.

W tym mocno konkurencyjnym otoczeniu ważnym celem sieci detalicznych na całym świecie jest także zachęcanie i motywowanie klientów do robienia częstszych zakupów u siebie niż u konkurencji.

Jak ocenia Richard Beattie, obroty detaliczne można zwiększyć na trzy sposoby: poprzez zwiększenie częstości dokonywania zakupów przez klientów, poprzez przyciąganie nowych klientów oraz przez zachęcanie dotychczasowych klientów do dokonywania większych zakupów

- Mając to na uwadze, sieci detaliczne muszą szukać nowych sposobów działania, gdyż przeznaczenie wydatków marketingowych na obniżki cen i inne promocje cenowe może wpłynąć na ich marże. Tradycyjne wydatki marketingowe w niewielkim stopniu pomagają dotrzeć do „najlepszych" klientów, którzy stanowią około 20 proc. klienteli u większości detalistów, lecz mają olbrzymi wkład w łączne obroty - mówi prezes TCC Group.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH