Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Marianna Kowalczuk, prezes Vemag: Dużym firmom spożywczym jest łatwiej

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-08-2014, 14:07
Prezes Vemag: Dużym firmom spożywczym jest łatwiej
Marianna Kowalczuk, prezes Vemag Polska (fot. PTWP)

Z pewnością dużym rynkowym graczom łatwej jest wprowadzać zaawansowane rozwiązania technologiczno-techniczne. Nie tylko ze względu na koszty związane z ich wdrożeniem, ale przede wszystkim z powodu zapewnionego zbytu na produkty, przede wszystkim poprzez sieci handlowe. Tym samym zmniejsza się ryzyko zwrotu nakładów poniesionych na inwestycje - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marianna Kowalczuk, prezes Vemag Polska.

Jednak nie tylko duże koncerny spożywcze inwestują w nowe technologie. - Obserwujemy bardzo odważne inwestycje w takie rozwiązania realizowane przez mniejsze firmy. Często do niedawna mało znane, utworzone zaledwie przed kilkoma laty. Wiele z nich świetnie odnajduje się na rynku spożywczym - zauważa Marianna Kowalczuk. - Obecnie sukces odnoszą innowacyjne firmy, sprawnie zarządzane przez dobrze wykształconych menedżerów. Dzięki wprowadzaniu nowych rozwiązań technologicznych mają one szansę zdobyć nie tylko rynek polski, ale również europejski a nawet światowy - prognozuje.

Zwraca jednocześnie uwagę, że Polski przemysł spożywczy był zawsze mocno rozdrobniony. - Modernizacja parku maszynowego była siłą rzeczy dostosowana do takiego stanu. Jednak zmieniająca się mocno w ostatnich latach struktura sprzedaży produktów spożywczych, z przewagą sprzedaży poprzez sieci handlowe, wymusza na producentach dostosowanie się do nowych trendów. Koniecznością stały się inwestycje w linie produkcyjne o dużych wydajnościach i wysokiej efektywności pracy - podkreśla prezes Vemag Polska. - Dlatego też wielkość funduszy, jakie branża spożywcza przeznacza na ten cel nie maleje, a wprost przeciwnie - rośnie.

Przetwórcy żywności niejednokrotnie przekonali się, że ten kto wprowadza jako pierwszy na rynek nowe technologie, wyprzedza konkurencję. - Poprzez wprowadzenie na rynek innowacyjnego produktu, obniżenie kosztów jego wytwarzania, a tym samym poprawę efektywności funkcjonowania firmy, można stosukowo szybko zwiększyć swoje rynkowe udziały - ocenia Marianna Kowalczuk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.