Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Marianna Kowalczuk, prezes Vemag: Dużym firmom spożywczym jest łatwiej

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-08-2014, 14:07
Prezes Vemag: Dużym firmom spożywczym jest łatwiej
Marianna Kowalczuk, prezes Vemag Polska (fot. PTWP)

Z pewnością dużym rynkowym graczom łatwej jest wprowadzać zaawansowane rozwiązania technologiczno-techniczne. Nie tylko ze względu na koszty związane z ich wdrożeniem, ale przede wszystkim z powodu zapewnionego zbytu na produkty, przede wszystkim poprzez sieci handlowe. Tym samym zmniejsza się ryzyko zwrotu nakładów poniesionych na inwestycje - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marianna Kowalczuk, prezes Vemag Polska.

Jednak nie tylko duże koncerny spożywcze inwestują w nowe technologie. - Obserwujemy bardzo odważne inwestycje w takie rozwiązania realizowane przez mniejsze firmy. Często do niedawna mało znane, utworzone zaledwie przed kilkoma laty. Wiele z nich świetnie odnajduje się na rynku spożywczym - zauważa Marianna Kowalczuk. - Obecnie sukces odnoszą innowacyjne firmy, sprawnie zarządzane przez dobrze wykształconych menedżerów. Dzięki wprowadzaniu nowych rozwiązań technologicznych mają one szansę zdobyć nie tylko rynek polski, ale również europejski a nawet światowy - prognozuje.

Zwraca jednocześnie uwagę, że Polski przemysł spożywczy był zawsze mocno rozdrobniony. - Modernizacja parku maszynowego była siłą rzeczy dostosowana do takiego stanu. Jednak zmieniająca się mocno w ostatnich latach struktura sprzedaży produktów spożywczych, z przewagą sprzedaży poprzez sieci handlowe, wymusza na producentach dostosowanie się do nowych trendów. Koniecznością stały się inwestycje w linie produkcyjne o dużych wydajnościach i wysokiej efektywności pracy - podkreśla prezes Vemag Polska. - Dlatego też wielkość funduszy, jakie branża spożywcza przeznacza na ten cel nie maleje, a wprost przeciwnie - rośnie.

Przetwórcy żywności niejednokrotnie przekonali się, że ten kto wprowadza jako pierwszy na rynek nowe technologie, wyprzedza konkurencję. - Poprzez wprowadzenie na rynek innowacyjnego produktu, obniżenie kosztów jego wytwarzania, a tym samym poprawę efektywności funkcjonowania firmy, można stosukowo szybko zwiększyć swoje rynkowe udziały - ocenia Marianna Kowalczuk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 822) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH