REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezez PIO: Często wygląd opakowań produktów spożywczych decyduje o powodzeniu sprzedaży

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 03-08-2011, 13:35
Prezez PIO: Często wygląd opakowań produktów spożywczych decyduje o powodzeniu sprzedaży
Wacław Wasiak, dyrektor Polskiej Izby Opakowań

- W ostatnich latach rozwinęły się funkcje marketingowo-promocyjne oraz informacyjne opakowań. W wielu przypadkach to wygląd opakowań żywności decyduje o powodzeniu sprzedaży, bo wielu konsumentów „kupuje wzrokiem". Produkt, żeby został kupiony i zauważony, musi się podobać, dlatego wiele firm dba o odpowiedni design opakowań swoich produktów - mówi Wacław Wasiak, dyrektor Polskiej Izby Opakowań.

REKLAMA

Producenci żywności oczekują niedrogich opakowań, bo żywność jest coraz droższa. Wymagają opakowań, które są dobre jakościowo i gwarantują utrzymanie właściwości danego produktu.

- Większość producentów żywności preferuje „inteligentne" opakowania, które „informują" o terminie przydatności do spożycia i są wyposażone w elementy, które np. zmieniają barwę kiedy dany produkt nie nadaje się już do spożycia. Dziś nie liczy się tylko smak ale i wygląd napojów i żywności. Opakowanie jest dzisiaj milczącym sprzedawcą - zwłaszcza w marketach, gdzie klient będąc „sam na sam" z produktem, decyduje o zakupie na podstawie informacji zawartych na opakowaniu  - mówi Wacław Wasiak, dyrektor Polskiej Izby Opakowań.

Producenci, którzy wprowadzają na rynek nowości często korzystają z rad stylistów, którzy pomagają projektować atrakcyjne opakowania. Niektóre firmy mają nawet swoje pracownie odpowiedzialne za design opakowań nowych produktów. Badania pokazują, że warto inwestować w nowe wzory i pomysły, bo konsumenci lubią tego typu nowości.

- Dla producentów żywności i konsumentów ważne jest, by opakowania były dobre jakościowo, spełniały odpowiednie normy i zapewniały żywności i napojom odpowiednią jakość. Ważny jest również aspekt modowy i funkcjonalny oraz ekologiczny - bo coraz więcej konsumentów zwraca uwagę na ty, czy opakowanie, które wybierają jest przyjazne środowisku - mówi Wacław Wasiak.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH