REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezydent Komorowski zabiera do Japonii przedstawicieli firm spożywczych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 25-02-2015, 19:58
Prezydent Komorowski zabiera do Japonii przedstawicieli firm spożywczych
Bronisław Komorowski, prezydent RP (fot. Paweł Pawłowski/zelaznastudio.pl)

Wsparcie polskich polityków dla promocji rodzimego biznesu przez wiele lat było problemem, jednak w ostatnim czasie przedstawiciele świata polityki zaczęli mocniej działać na tym polu, dostrzegając możliwe do wywalczenia korzyści dla krajowych firm. Zdaniem Sławomira Majmana, prezesa Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, w ostatnich kilku latach sytuacja uległa w tym zakresie widocznej poprawie.

REKLAMA

- Dobrym przykładem takich działań jest najbliższa wizyta prezydenta Bronisława Komorowskiego w Japonii, która będzie miała miejsce pod koniec lutego (26-27.02 - dop. red.). Wraz z prezydentem jedzie do Japonii ponad 50 przedstawicieli polskich firm z różnych branż, m.in. z sektora spożywczego. Stało się tradycją, że wizyty prezydenta, premiera, wicepremierów mają bardzo mocny komponent gospodarczy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl prezes PAIiIZ. Jak dodaje, wśród osób towarzyszących Komorowskiemu w Japonii znajdą się przedstawiciele trzech polskich firm zajmujących się przetwórstwem i eksportem mięsa.

Wizyta Bronisława Komorowskiego w Japonii pierwotnie miała się odbyć w końcówce listopada ubiegłego roku. Została ona jednak wówczas odwołana z powodu z zamieszania w związku z ustalaniem wyników I tury wyborów samorządowych.

Jak zauważa Sławomir Majman, działania promocyjne prowadzone w Azji Południowo-Wshodniej, czy w krajach takich jak Japonia, są intensywne i mają jedną wspólną cechę: bardzo mocno zaznaczony parasol rządowy.

- Pokuszę się o jeden przykład. Od pewnego czasu uruchamiamy kierunek afrykański, efektem jest wzrost eksportu o dziesiątki procent - oczywiście liczony od bardzo niskiej bazy. To za pierwszymi krokami polskich przedsiębiorców w Afryce stały wizyty ówczesnego premiera Donalda Tuska, który jak lodołamacz torował drogę polskiemu biznesowi. To nadal ma miejsce - tłumaczy Majman.

Prezes PAIiIZ podkreśla, że czymś naturalnym jest, iż polskim firmom łatwiej jest eksportować do krajów europejskich, niż do państw z drugiego końca świata, ale polskie władze pracują od kilku lat nad przekierowaniem części eksportu właśnie na bardziej oddalone rynki. - Starają się zachęcić polskich eksporterów aby wyszli z tego europejskiego kokonu. Stąd takie programy jak prowadzony od trzech lat „Go China", czy od dwóch lat „Go Africa", a także nowy program skierowany na rynek indyjski - zauważa Majman.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • RSD 10-03-2015, 10:37:
Nie szabelka, a biznes - i o to chodzi. Bardzo słusznie.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH