REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Producenci FMCG współpracują z muzykami

  • Autor: Marketing&More
  • Data: 08-10-2008, 12:47

Lady Pank śpiewający o Jacku Danielsie? Czemu nie? Prince i "Mail on Sunday", Paul McCartney i Starbucks, Groove Armada i Bacardi - jak dotąd, muzycy o mocnej pozycji na rynku wchodzili w jednorazowe relacje z markami konsumenckimi na zasadzie sponsoringu lub tylko użyczali im swojego wizerunku w reklamie. Dla nienasyconych koncernów to było za mało. Związki firm z gwiazdami przeszły w Wielkiej Brytanii znaczącą transformację i z krótkich romansów przeistoczyły się w znacznie głębsze relacje partnerskie. Wchodzące w nie marki czerpią marketingowe korzyści - czytamy w magazynie Marketing&More.

REKLAMA

Odpowiedzią biznesową na ten trend jest nowy model firmy o charakterze muzyczno-marketingowym. Jego przykładem jest utworzona pod koniec ubiegłego roku firma Harvest Entertainment. Założył ją Ric Salmon, były wiceprezes wytwórni Warner Music International. Jej klientami są obecnie zespoły, takie jak Placebo, McFly czy Madness. Celem firmy jest odnalezienie marki, np. z sektora FMCG, która będzie współgrać z wizerunkiem danego artysty. Potem firma stara się wynegocjować najlepsze warunki promocyjne i finansowe dla swoich klientów. Czego podejmują się w zamian muzycy? Przede wszystkim przygotowują muzyczny kontent pod kampanię reklamową marki, pokazują się w jej towarzystwie w tradycyjnych mediach oraz na eventach przez nią organizowanych.

W pierwszym kwartale br. agencja EURO RSCG KLP Entertainment, odpowiedzialna za globalną strategię muzyczną marki Bacardi podpisała roczny kontrakt na wyłączność z zespołem Groove Armada. Brytyjski band rozstał się niedawno z prowadzącą jego promocję wytwórnią Sony BMG. Jak wyjaśnia Sarah Tinsley, global experiential manager marki Bacardi, kontrakt zakłada wielopłaszczyznową współpracę. Występy Groove Armada mają uświetniać imprezy z cyklu Bacardi B-Live 2008/2009, a nagrania duetu będą wykorzystane na potrzeby kampanii promocyjnych i reklamowych marki. Według zapowiedzi Sarah Tinsley, brytyjski duet ma napisać piosenkę specjalnie do reklamy telewizyjnej Bacardi we współpracy z agencją reklamową RKCR/Y&R.

Jakie ryzyko ponosi artysta o silnym wizerunku i ugruntowanej pozycji na rynku z tytułu ścisłej kooperacji z komercyjnym brandem? Sceptycy tej strategii marketingowej mówią o utracie wiarygodności artystycznej i "zaprzedawaniu się" wykonawców, na czym miałby szczególnie tracić ich wizerunek w oczach fanów.

Większe ryzyko partnerstwa muzyków z markami ponoszą jednak te ostatnie. Jest ono związane przede wszystkim ze złym wyborem artysty. To ryzyko adekwatne do pozyskiwania przez marki luksusowe swoich ambasadorów wśród celebrities.

Podobnie jak w przypadku wąskiej i świadomej klienteli marek z najwyższej półki, również przeciętni konsumenci wyczuwają manipulację na milę i odrzucą naciąganą współpracę niepasujących do siebie marek - czytamy w Marketing&More. Czarnym scenariuszem dla marki może okazać się również niespodziewana degradacja image'u gwiazdy, np. na skutek publikacji zdjęć "po pijanemu".

- Według badań przeprowadzonych niedawno przez moją agencję wraz z TNS OBOP, w Polsce dominuje wciąż tradycyjny sponsoring muzyczny, choć należy podkreślić, że coraz bardziej strategiczny i długofalowy - mówi Stanisław Trzciński, ekspert na rynku show-biznesu, prezes zarządu agencji STX Records/grupa STX Jamboree. - W praktyce muzyką najlepiej "grają" marki polskich telekomów, światowi producenci komórek, producenci napojów, lodów i branża piwna. Nieco mniej, ale zauważalnie - dystrybutorzy oraz producenci samochodów, banki i alkohole oraz niektóre marki tytoniowe - dodaje.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (12 382) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH