REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Producenci i importerzy mrożonek zwiększają zapasy i liczą na poprawę sytuacji rynkowej

  • Autor: Magdalena Brzózka, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-04-2010, 16:24

- W ostatnich dwóch latach przybyło bardzo wiele nowych powierzchni magazynowych, jednak nie przełożyło się to na liczbę chętnych, którzy powierzchnie te chcieliby wypełnić. W efekcie wiele chłodni jest zatowarowanych tylko w części, co powoduje nerwowość i gonitwę cen - mówi Stanisława Żurawskiego, dyrektor operacyjny w Pago.

REKLAMA

Na szczęście i to się zmienia bo producenci i importerzy zwiększają zapasy, licząc na poprawę sytuacji rynkowej.
- Sektor się modernizuje, kilka lat temu trudno było znaleźć firmy, które specjalizowałyby się w outsourcingu logistycznym. Teraz coraz częściej producenci mrożonek dostrzegają, że warto korzystać z usług niezależnych operatorów logistycznych obsługujących rynek produktów mrożonych - mówi Stanisław Żurawski. Korzyści są ewidentne.

Pago współpracuje zarówno z dużymi firmami (m.in. Hortex, Bonduelle, d'Aucy, Wilbo) jak i całkiem małymi, których potrzeby składowe czy transportowe ograniczają się nawet do kilkunastu palet miesięcznie.

Jego zdaniem rynek logistyki mrożonych produktów przeobraża się w ostatnich latach w znaczący sposób. Poważnie liczących się graczy jest niewielu, można ich policzyć na palcach dwóch rąk a coraz silniej akcentuje swoją obecność kapitał obcy.

- W związku z tendencją zmiany strategii w budowaniu kanałów dystrybucji przez producentów ze strategii typu „push" (nakierowanej marketingowo na pośredników), na strategię „pull" (koncentrującej się na ostatecznych konsumentach), coraz większe znaczenie w łańcuchach dostaw ma profesjonalizm i efektywność. Te firmy, które chcą przetrwać, muszą inwestować w nowoczesny sprzęt, technologie informatyczne, wyrafinowane procedury i ekologię. Tylko tak będzie można przeciwstawić się ewentualnemu naporowi operatorów logistycznych zasilanych kapitałem zagranicznym, którzy zakotwiczeni już na polskim rynku produktów suchych i świeżych, zaczynają zauważać atrakcyjność sektora mrożonej żywności - mówi Stanisław Żurawski.

Już co najmniej kilka firm z tej grupy czyni pierwsze próby wejścia w ten segment.

- Choćby ze względu na ogromne inwestycje infrastrukturalne naszej firmy, coraz trudniej będzie wchodzić do rozgrywki konkurencyjnej nowym graczom. Wszystkie firmy już działające w tym sektorze zahartowały się w trudnych czasach i zdobyły doświadczenia, które trudno byłoby przełamać nowo wchodzącym do gry firmom, nawet przy użyciu dużych kapitałów. Chyba, że mają już swoje ustabilizowane operacje na polskim rynku - mówi Stanisław Żurawski.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH