Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci opakowań coraz silniej współpracują z producentami żywności

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-02-2016, 14:48
Producenci opakowań coraz silniej współpracują z producentami żywności
Robert Lis, marketing manager w DS Smith

- Producenci opakowań od lat, w różnym zakresie, wspierają swoich klientów oferując im szeroko rozumiane doradztwo, i mam wrażenie, że konkurencja w naszej branży, przynajmniej między największymi i najbardziej innowacyjnymi firmami przeniesie się do tego obszaru. Na razie to doradztwo ma różny zakres w zależności od producenta - praktycznie wszyscy oferują usługi projektowania, przygotowania prototypów, testowania - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Robert Lis, marketing manager w DS Smith.

Niektórzy oferują możliwość badań jakościowych, min. mierzenia parametrów tektury. - W DS Smith poszliśmy jeszcze dalej, prowadzimy dla klientów i potencjalnych klientów warsztaty, których celem jest ukazanie klientom sytuacji w całym łańcuchu dostaw, gdzie lepsze decyzje dotyczące opakowań mają wpływ na sprzedaż i koszty klientów. Często te zmiany nie wpływają na koszt opakowania. Podczas tych warsztatów zwracamy uwagę min. na wymagania różnych kanałów dystrybucji wobec opakowań i jak te wymagania przekładają się na sprzedaż. Klienci nie  mają pełnej kontroli nad swoim produktem po tym jak opuszcza on ich fabrykę lub magazyn, a my mamy wiedzę nt. funkcjonowania współczesnego łańcucha dostaw w FMCG i możemy pomóc firmom znacznie zredukować niektóre ryzyka. Te kwestie oczywiście w adekwatny sposób uwzględniamy w projektach opakowań - dodaje Robert Lis.

Na przykład: łatwość z jaką można otworzyć opakowanie zbiorcze (to zadanie wykonuje personel sklepu przed wyłożeniem towaru na półkę) może mieć bezpośredni wpływ na sprzedaż.

- Proszę wyobrazić sobie sytuację: pracownicy sklepów wypracowali pewną praktykę w otwieraniu opakowań zbiorczych, to z reszta typowa praca na akord: im szybciej otworzę i wstawię zawartość na półkę, tym więcej takich operacji na zmianę wykonam. Bardzo często w tym celu wykorzystują noże. Nietrudno zgadnąć co się stanie, gdy uszkodzona zostanie zawartość. Klienci takich opakowań na pewno nie wezmą z półki. Z drugiej strony, taki pracownik, przestraszony swoim błędem, może np. schować taki karton. Produkt nie trafi na półkę, w związku z tym nie pojawi się jego rotacja, tym samym system do składania zamówień automatycznie go nie ponowi. Proszę wyobrazić sobie, że tego typu problemu mają wpływ na kilka procent wartości sprzedaży. Jak często zdarzają się takie sytuacje? Można łatwo to sprawdzić przyglądając się bliżej opakowaniom w sklepach - zapewnia ekspert.

Jego zdaniem osobną sprawą jest doradztwo w zakresie procesu pakowania. - Coraz więcej firm wdraża automatyczne linie pakujące, które służą obniżeniu kosztu pakowania (procesu jak i opakowań). Proces automatycznego pakowania jest ściśle powiązany z konstrukcją opakowania, więc kompetencje w tym obszarze są niezbędne - dodaje ekspert.

I zaznacza, że firma rozwija również sposób pracy nad projektem opakowania, zmierza on w stronę coraz silniejszej współpracy z klientem, co znacznie podnosi jakość projektu i skraca czas jego opracowania, tym samym wdrożenia. - To także oszczędności - dodaje Robert Lis.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.