REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Producenci są coraz odważniejsi w kreowaniu wizerunku marek spożywczych

  • Autor: pm, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-11-2013, 12:23
Producenci są coraz odważniejsi w kreowaniu wizerunku marek spożywczych
Joanna Aleksandrowicz, New Business & PR Director w Czteryczwarte Brand Design

- Polska staje się coraz odważniejsza, jeśli chodzi o wizerunek marek. Rynek jest już tak nasycony przeładowanymi w formie i treści projektami, że nasi klienci chętniej decydują się na odważne kroki, aby wyróżnić się na półce - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Joanna Aleksandrowicz, New Business & PR Director w Czteryczwarte Brand Design, agencji projektującej opakowania.

REKLAMA

Jak dodaje Joanna Aleksandrowicz, producenci żywnosci szukają prostoty, minimalizmu, czystości formy. - Jednocześnie w dobie globalizacji i masowej produkcji dla konsumentów coraz bardziej liczą się prawdziwość, naturalność i lokalność, co znajduje odzwierciedlenie w dominujących trendach - dodaje.

Agencja Czteryczwarte wraz z agencją badawczą 4P Research Mix opracowała tzw. "Design Trend Guide", uwzględniający trendy w designie zarówno w Polsce, jak i na świecie. - W toku interdyscyplinarnego badania, przeprowadzonego przez socjologów, badaczy rynku, projektantów i teoretyków designu, wyłoniliśmy siedem istotnych trendów, które przejawiają się w opakowaniach na całym świecie i w Polsce. Do każdego z trendów zostało przyporządkowanych kilka subtrendów - mówi Joanna Aleksandrowicz.

Jak wymienia, trend z potencjałem wzrostowym to "Reduce" - reprezentowany przez opakowania zorientowane na minimalizm treści i formy oraz oszczędność materiałów. - W tej grupie możemy zaobserwować zarówno bardzo skromne, nierzucające się w oczy etykiety, jak też niemal całkowity ich brak. Paradoksalnie, opakowania takie mówią więcej, niż mogłoby się wydawać - tłumaczy.

Jej zdaniem, kolejny ważny trend to "Hand Made", wykorzystywany m.in. wtedy, gdy istotne jest podkreślenie prawdziwości i naturalności składników. - Stosowane rozwiązania to chociażby projekty w stylu babcinej spiżarni, dziecięce ilustracje lub opakowania przypominające rzemieślniczą robotę. Często odwołują się one do potrzeby nostalgii, mogą przywodzić na myśl dom i rodzinne ciepło, a wraz z nimi dawać poczucie bezpieczeństwa, zatrzymując konsumenta w bezpretensjonalnym, choć wyidealizowanym świecie - mówi Joanna Aleksandrowicz.

Wymienia, że jednym z najistotniejszych jest także trend, w którym region, sąsiedztwo i najbliższa okolica traktowane są jako szczególnie ważne punkty odniesienia. Trend ten, zwany "Regionalnie i lokalnie", często łączy się z etno.

- Design opakowania jest ubieraniem w formę graficzną całego konceptu produktu, jego pozycjonowania, komunikatu, dlatego też trudno mówić o opakowaniu idealnym jako projekcie. Opakowanie idealne to w gruncie rzeczy takie, które w jak największym stopniu uwzględnia powyższe elementy i budzi odpowiednie konotacje. Dobre opakowanie oddaje ideę produktu i pokazuje, czym ma być produkt w oczach konsumenta. Z pewnością ważne jest też, aby opakowanie wyróżniało produkt na półce. Nie ma jednakże jednej uniwersalnej formuły pozwalającej to osiągnąć - komentuje Joanna Aleksandrowicz.

Agencja Czteryczwarte pracowała ostatnio m.in. dla Carlsberga, w wyniku czego powstała linia piw sezonowych Świętojańskie, Dożynkowe, Świąteczne, Wielkanocne. W ramach współpracy z Mondelez Polska firma przeprowadziła redesign kawy Jacobs Velvet. Od 14 lat współpracuje też z koncernem Agros-Nova.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • df 20-11-2013, 13:36:
Jeśli chodzl o trendy w designie to pełna zgoda, można dać za przykład np."Mąka Łowicka" jakiegoś młyna,ale generalnie podstawą jest właściwa dystrybucja i konkursy.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 495) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH