Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci żywności coraz częściej promują marki poprzez product placement

  • Autor: Wyborcza.biz
  • Data: 03-08-2011, 09:29

Producenci żywności i napojów wciąż biorą na celownik młodych. Robią to za pomocą reklamy ukrytej - wynika z badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Yale - czytamy w serwisie Wyborcza.biz.

Z badań przeprowadzonych przez Uniwersytet Yale wynika, że producenci żywności i napojów wciąż docierają do młodych przy pomocy ukrytej reklamy, czyli umieszczając swoje marki w programach telewizyjnych.

Dotychczas w Polsce umieszczanie produktów w programach telewizyjnych było traktowane jako ukryta reklama, ale to nie oznacza, że go nie było. Prawnicy stacji wymyślili określenie "sponsoring użyczeniowy" i w polskich serialach oraz widowiskach pojawiły się auta, kawa, sprzęt kuchenny, przyprawy, a nawet Neostrada TP. Według danych amerykańskiej firmy PQ Media w 2005 r. polski rynek product placement był wart 27 mln dolarów, podczas gdy w zeszłym roku jego wartość sięgnęła blisko 70 mln dolarów.

Po nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji podpisanej w kwietniu tego roku przez prezydenta product placement stał się w Polsce legalny w filmach, serialach, programach sportowych, rozrywkowych. Wyjątkiem są programy informacyjne i dla dzieci. Jednak stacje muszą oznaczać programy znaczkiem "Audycja zawiera lokowanie produktu", który pojawi się na początku programu oraz za każdym razem po przerwie reklamowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.