Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci żywności mogą dostać zwrot części kosztów kampanii promocyjnej

  • Autor: PAP
  • Data: 27-02-2009, 00:36
Producenci żywności mogą dostać zwrot części kosztów kampanii promocyjnej

Organizacje producentów i przetwórców żywności mogą starać się o zwrot z Komisji Europejskiej 80 proc. kosztów kampanii promującej żywność - podaje Agencja Rynku Rolnego. Ma to zachęcić do większego popytu na te produkty.

Jak poinformował na czwartkowej konferencji dyrektor biura promocji Agencji Rynku Rolnego Piotr Kondraciuk, Komisja Europejska na działania promujące żywność przeznacza dla wszystkich krajów Unii 55 mln euro rocznie. Polska wykorzystuje średnio 13 proc. tych pieniędzy, czyli ok. 7 mln euro.

Projekt kampanii reklamowo-informacyjnej wybiera ARR i kieruje go do KE, a ta ostatecznie decyduje o finansowaniu najlepszych pomysłów. Organizacje, które chcą uzyskać dofinansowanie i są zainteresowane promocją żywności na terenie UE, muszą dostarczyć projekty do Agencji do 30 czerwca każdego roku; projekty dotyczące promocji w krajach trzecich powinny trafić do ARR do końca listopada.

Celem kampanii promocyjnej jest zwiększenie popytu na określone grupy produktów o wysokich walorach żywnościowych. Nie mogą być promowane marki, znaki towarowe czy firmy. Unia nie dopłaca do promocji przetworów mięsnych "o przeciętnych standardach" oraz przetworów zbożowych - zaznaczył Kondraciuk.

W Polsce zrealizowano już kilka takich kampanii. W latach 2005- 2006 Stowarzyszenie Mrożonej Żywności zachęcało do kupowania mrożonek. Budżet kampanii wyniósł 167 tys. euro. "Mimo tak niedużego budżetu najwięksi producenci mrożonek stwierdzali wzrost sprzedaży o 20 proc." - informował Kondraciuk.

Ze środków unijnych współfinansowana była też kampania promująca spożycie soków owocowo-marchwiowych, skierowana do konsumentów w Rumunii i Bułgarii. Jej inicjatorem była Krajowa Unia Producentów Soków. Po dwóch latach spożycie soków marchwiowych w tych krajach wzrosło o 60 proc., zaś polskie firmy są jedynym ich dostawcą na ten rynek.

Program "Oryginalność pod ochroną" dotyczył rozpoznawania unijnego systemu oznaczeń produktów ekologicznych i tradycyjnych. Jak powiedział Kondraciuk, o ile przed kampanią jedynie 6 proc. konsumentów znała takie oznaczenia, to po roku wiedzą na ten temat dysponowało 20 proc. badanych. W tym czasie znacznie wzrosła także popularność tych produktów.

Kampania "Życie miodem płynące", przeprowadzona z inicjatywy Stowarzyszenia Pszczelarzy Zawodowych, zwiększyła zapotrzebowanie na miód i umożliwiła pszczelarzom pozbycie się zapasów z poprzednich lat - wyjaśnił przedstawiciel ARR.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 824) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH