Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Produkty firm rodzinnych chętnie wybierane przez kosumentów

  • Autor: PAP
  • Data: 17-10-2016, 12:43
Produkty firm rodzinnych chętnie wybierane przez kosumentów
Fot. shutterstock

Jak wynika z raportu Fundacji Firmy Rodzinne, coraz więcej z nas gotowych jest zapłacić więcej za produkty firm rodzinnych niż za ich odpowiedniki wytworzone przez inne przedsiębiorstwa.

W badaniach przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Firmy Rodzinne w sierpniu 2016 r. taką deklarację złożyło 43 proc. badanych, czyli o ponad 7 pkt. proc. więcej niż w 2015 roku i o 30 pkt. proc. więcej niż dwa lata temu - głosi raport.

"Jednak nie wszyscy z nich mogą dokonywać świadomie takich zakupów, gdyż grupa osób, które widziały kiedykolwiek oznaczenia wskazujące na rodzinny charakter firmy, jest wyraźnie mniejsza od grona chętnych do wyższej zapłaty - to 33,8 proc. respondentów. Pozytywny jest fakt, że ta luka szybko się zamyka (w 2015 r. oznaczenia widziało 21 proc. Polaków, a w 2014 - ledwie 9 proc.)" - napisano w komunikacie z raportu.

Ponadto, jak podano, 42,6 proc. badanych wskazuje, że uczciwość to trzecia najważniejsza cecha tej grupy przedsiębiorców.

Zdaniem ankietowanych również firma powinna po odejściu założycieli pozostać w rodzinie - 60 proc. ankietowanych uważało, że córka lub syn założycieli to najlepszy wybór, jeśli chodzi o przyszłe kierownictwo firmy. Z raportu wynika, że 43-proc. Polaków zaufanie do firmy rośnie wraz ze świadomością, że jest ona prowadzona przez kolejne pokolenie rodziny.

Jak poinformowano, dla blisko 16 proc. aktywnych zawodowo respondentów firma rodzinna to wymarzony przyszły pracodawca, a dla prawie 13 proc. osób założenie własnej firmy rodzinnej to optymalny scenariusz na najbliższe lata.

Praca w firmie rodzinnej jest też dla osób, które uczestniczyły w badaniu, trzecim wyborem, jeśli chodzi o rozwój kariery. Prawie co szósty Polak (15,7 proc.) chciałby podjąć następną pracę właśnie w przedsiębiorstwie rodzinnym. Nieznacznie więcej (15,8 proc.) najchętniej założyłoby własną firmę albo poszło do pracy w firmie państwowej (16 proc.). Z kolei, 12,8 proc. z chęcią założyłoby własną firmę rodzinną. Uczestnictwo w rodzinnym biznesie - w roli pracownika najemnego czy właściciela jest o wiele atrakcyjniejsze od pracy w urzędzie publicznym (7,7 proc.) lub korporacji (4,5 proc.).

"Komunikowanie rodzinności firmy jest bardzo wyraźną deklaracją przedsiębiorcy" - mówi, cytowany w komunikacie, Dariusz Bednarski z Grant Thornton. Jego zdaniem oznacza to, że firma nie zniknie wraz z odejściem pierwszego pokolenia właścicieli i działa w oparciu o wartości, a nie dla zysku za wszelką cenę. Podkreśla też, że swoim nazwiskiem rodzina gwarantuje jakość produktów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 256) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH