Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Produkty lokalne szansą rozwoju rolnictwa w Małopolsce

  • Autor: PAP
  • Data: 31-01-2013, 18:10

Propagowanie małych gospodarstw i lokalnego przetwórstwa jako szansy rozwoju gospodarczego Małopolski zakłada realizowany przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska program "Produkt Lokalny Małopolska".

"Jednym z najważniejszych wyzwań dla Małopolski jest potrzeba zmierzenia się z małym, rozdrobnionym rolnictwem i małym przetwórstwem. Takie rolnictwo jest postrzegane jako problem, a my jako fundacja uważamy, że może to być szansą i źródłem konkurencyjności regionu" - powiedział PAP prezes Fundacji Partnerstwo dla Środowiska Rafał Serafin.

Według niego "jest to zgodne ze światowymi trendami, by produkcja żywności była związana z konsumpcją w obrębie małych regionów". "Taki lokalny system żywnościowy funkcjonuje w USA i w Europie, u nas jest odwrotny trend, bo udajemy, że te małe gospodarstwa i przetwórnie są problemem" - zauważył Rafał Serafin.

Jak poinformował, kwestia ta została dostrzeżona przez małopolski urząd marszałkowski w priorytetach programu rozwoju województwa na przyszłe lata. Planowane jest także podpisanie porozumienia o współpracy pomiędzy Województwem Małopolskim a Fundacją Partnerstwo dla Środowiska w zakresie stworzenia zintegrowanego systemu produkcji i marketingu płodów rolnych oraz ich przetworów opartych na tradycyjnych i ekologicznych metodach produkcji.

Próbie znalezienia takich rozwiązań, promujących drobnych rolników i przetwórców, poświęcone było m.in. seminarium eksperckie "Gospodarcze aspekty rolnictwa w Małopolsce. Miejsce żywnościowego produktu lokalnego w kształtowaniu konkurencyjności Małopolski", jakie odbyło się we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego.

Produkt Lokalny Małopolska to pięcioletni program, realizowany w latach 2011-2014 przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska. Ma na celu wykreowanie systemu wspólnych działań instytucji publicznych, organizacji pozarządowych, przedsiębiorców oraz rolników na rzecz zwiększania podaży i popytu jakościowych produktów lokalnych.

Wykreowany w ramach projektu "Model Produktu Lokalnego Małopolska" ma stać się ważnym instrumentem zrównoważonego rozwoju Małopolski, w szczególności słabo rozwiniętych obszarów wiejskich.

Tworzenie modelu będzie składać się z kilku etapów. W pierwszej kolejności ustalone zostaną lokalne produkty, związane z konkretnymi obszarami. Produkty lokalne z danego regionu wejdą z kolei w skład marek lokalnych - w ramach projektu opracowany zostanie kodeks postępowania, który będzie określał zasady zaliczania produktów do danej marki lokalnej.

KOMENTARZE

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 987) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.